Toyota, Škoda i Watchdog Polska pierwszymi wyróżnionymi w konkursie reklamy radiowej adFM AWARDS 2017
Znamy pierwsze wyróżnienia organizatora w konkursie reklamy radiowej adFM AWARDS .
Toyotę wyróżniono za najbardziej oczywiste, ale też bardzo kreatywne odwołanie się do głównego elementu radia – muzyki i stworzenie własnej, samochodowej listy przebojów, wykorzystującej m.in. hity Karin Stanek i Breakout. Z kolei odpowiedzią na tę kampanię były wyjątkowo pomysłowe spoty Škody, w których zastosowano grę słów („Brzmi to jota w jotę jak jakaś stara śpiewka”) i odniesiono się do przeboju „Autostop” z kreacji Toyoty. Również i te spoty, zgłoszone przez agencję Isobar, organizator postanowił wyróżnić.
Ostatnią nominowaną do finału kreacją jest reklama Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska promująca akcję „Ciągniemy Władzę Za Język” i stronę internetową zajezyk.pl. W spocie zgłoszonym przez marketera wykorzystano fragmenty znanych wierszyków i dziecięcych rymowanek, stosując jednocześnie niełatwą, bo odnoszącą się do jazzu muzykę.
W konkursie adFM AWARDS można zgłosić dowolny projekt, wydarzenie, inicjatywę czy osobowość ważną dla radiowego rynku reklamy. Może to być: spot o niezwykłej kreacji, akcja specjalna, inicjatywa, w której radio odegrało ważną rolę, czy też osoba, która przyczyniła się do popularyzacji radia jako medium reklamowego. Nagrodą jest kampania reklamowa w RMF FM o rynkowej wartości 200 tys. zł netto (po rabatach). Zgłoszenia można przesyłać za pomocą formularza na stronie www.adfm.pl; nominować można dowolną liczbę projektów, każde zgłoszenie jest całkowicie darmowe.