Nokia powraca w mocnym stylu

Marka ma być stale obecna w mediach - za obsługę jej budżetu reklamowego w Polsce odpowiadają Saatchi & Saatchi oraz Mindshare.


Fiński producent telefonów Nokia powraca na nasz rynek z mocnymi planami reklamowymi. Wraz z premierą najwyższego modelu smartfonu Nokia 8 startuje kampania w TV i internecie.

Za obecność Nokii odpowiada fińska firma HMD Global, która jest joint venture fińskiej Nokia Corporation, która w ub.r. odkupiła od Microsoftu swój były biznes telefonów i udzieliła HMD Global 10-letniej licencji na markę. HMD jest spółką Nokii oraz tajwańskiego FIH Mobile Ltd., (oddział Foxconn Technology Group), głównego podwykonawcy iPhone'ów dla Apple, który odpowiada za produkcję.

Pekka Rantala, chief marketing officer (CMO) HMD Global, przekonuje: - Nokia to jedna z najsilniejszych współczesnych marek na świecie. Starsi konsumenci świetnie nas pamiętają, ale - choć do końca nie wiemy dlaczego - także młodsi konsumenci doskonale rozpoznają naszą markę. Wracamy z najlepszym, co marka uosabiała: skandynawską solidnością, niezawodnością, dopracowanym designem i bezpieczeństwem. Zdajemy sobie jednak sprawę, że musimy markę przybliżyć młodszemu pokoleniu, a starszym się przypomnieć, dlatego w ciągu trzech lat wydamy na reklamy co najmniej 500 mln dol. Marka jest już obecna w ponad 100 krajach, a Polska jest dla nas jednym z 20 kluczowych rynków.

W ciągu 9 miesięcy funkcjonowania HMD Global Nokia wprowadziła na rynek 9 modeli telefonów, w tym cztery smartfony. Właśnie premiera najnowszego i najmocniej wyposażonego flagowca Nokii 8 (cena: 2599 zł) jest punktem wyjścia do szerokiej kampanii, z którą marka startuje. Obejmie ona m.in. reklamy w telewizji oraz internecie.

Katarzyna Mroczkowska, szefowa marketingu Nokii w Polsce, precyzuje, że marka ma być stale obecna w mediach, oczywiście z różnym nasileniem. Ze względu na chęć dotarcia w szczególności do młodszego audytorium Nokia duży nacisk zamierza położyć na komunikację w kanałach digital. Wygląda więc na to, że na rynku pojawił się nowy, całkiem solidny reklamodawca. Globalną agencją reklamową HMD jest agencja Mother. Za adaptację reklam i lokalne kreacje w Polsce odpowiada agencja reklamowa Saatchi & Saatchi IS, zaś obsługą budżetu mediowego zajmuje się dom mediowy Mindshare.

Maciej Burlikowski 774 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.