Izabela Albrychiewicz pokieruje polskim oddziałem agencji Wavemaker

Kształtuje się nowa struktura, która zacznie funkcjonować od stycznia 2018 r. w związku z połączeniem MEC i Maxusa. Jaromir Sroga, CEO Maxusa, otrzyma nową rolę w GroupM.

Tim Castree, globalny CEO MEC i Wavemaker, powołał Izabelę Albrychiewicz, CEO polskiego biura MEC, na stanowisko CEO Wavemaker - nowej agencji WPP, która powstanie w styczniu po połączeniu firm MEC oraz Maxusa. Obecna prezes MEC wprowadzi na rynek spółkę, która w chwili powstania będzie dysponowała blisko 17-proc. udziałem w rynku agencji mediowych w Polsce (na podst. danych z raportu RECMA Overall Activilty Volume 2016).

Integracja MEC i Maxusa ma uwypuklić kluczowe dla pozycjonowania i specjalizacji Wavemaker obszary: mediów, kontentu i technologii. Podlegający Izabeli Albrychiewicz zespół nowej struktury będzie pracował w blisko 300-osobowym składzie.

Izabela Albrychiewicz jest związana z MEC i WPP od blisko 20 lat. W 2009 r. przejęła kierownictwo, a w 2011 r. objęła stanowisko prezesa i CEO polskiego biura MEC. Pod jej kierunkiem agencja inwestowała w zaplecze analityczne (rozwijając usługi Analytics & Insight), strategiczne (powołując markę Syntax), kontentowe i technologiczne.

Albrychiewicz poza pracą dla MEC aktywnie angażuje się w życie branży i kształtowanie standardów polskiego rynku reklamy. Zasiada w zarządach SAR oraz IAA.

Jednocześnie nową rolę w strukturach GroupM obejmuje Jaromir Sroga, obecny prezes Maxusa. Jako head of transformation polskiego oddziału GroupM będzie odpowiadał m.in. za nowe projekty specjalistycznych agencji należących do tej struktury i działania związane z transformacją w obrębie agencji grupy, w tym m.in. kwestię fuzji MEC i Maxusa. Jaromir Sroga będzie raportował bezpośrednio do Anny Lubowskiej, CEO GroupM. W nowej roli ma
skorzystać z doświadczenia, które zdobywał przy rozbudowie Maxusa - w ostatnich latach jednej z najszybciej rozwijających się agencji (16-proc. wzrost obrotów w 2016 r. wg RECMA), zdobywcy wyróżnienia w tegorocznej edycji konkursu Dom Mediowy Roku "Media & Marketing Polska”.

Maciej Florek 1802 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.