Niebawem pierwszy numer "Kosmosu dla Dziewczynek"

W 4 dni w ramach akcji crowdfundingowej udało się zebrać pieniądze na pierwsze dwa numery nowego czasopisma dla dziewczynek.

- "Mamy dość "gazetek"! Czas na wartościowy magazyn dla dziewczynek - mówią twórczynie projektu "Kosmos dla Dziewczynek". Pismo ma być adresowane do dziewczynek w wieku 7-11 lat. Ma być dwumiesięcznikiem o przemyślanej konstrukcji, wartościowych treściach i wysokojakościowym kontencie. "Kosmos dla Dziewczynek" ma wzmacniać poczucie własnej wartości, uodparniać na dyskryminujące stereotypy i pokazywać różnorodność świata. 

Twórczynie pomysłu są odpowiedzialne za koncepcję pisma, stworzyły plan finansowania, projekty okładek i działów, tematy numerów i grupę przyszłych współpracowników. Założyły również fundację Kosmos dla Dziewczynek, żeby zająć się tematem dziewczyńskości w Polsce. Tematem pierwszego numeru ma być moc.

Polska wersja magazynu wzorowana jest na amerykańskim kwartalniku "Kazoo", który adresowany jest do dziewczynek, które chcą "narobić rabanu".
Zbiórka pieniędzy poprzez portal Polakpotrafi rozpoczęła się 12 maja i zakończyła 13 czerwca. Po czterech dniach projekt znalazł ponad 250 wspierających osób, które łącznie przekazały ponad 40 tys. zł z 93 tys. potrzebnych na wydanie dwóch numerów.

Redaktorką naczelną "Kosmosu” jest dziennikarka Sylwia Szwed (autorka książki "Mundra"), wicenaczelną dziennikarka Joanna Woźniczko-Czeczott ("Macierzyństwo non-fiction"). Przy projekcie pracuje również Eliza Trzęślewicz, sekretarz redakcji i redaktorka odpowiedzialna za dział o emocjach.
Redakcja liczy pięć osób, wszystkie pracują za darmo.

Poza redakcją magazynu powstała fundacja Kosmos. Plan jest taki, żeby ich działania mogły mieć trzy obszary działalności: wydawanie gazety, prowadzenie warsztatów (np. o stereotypach), bycie think tankiem na temat dziewczyńskości.

Pierwszy numer zadebiutuje na rynku 11 października. Okładkę pierwszego numeru przygotowała znana ilustratorka Emilia Dziubak. Numer będzie można kupić w cenie 14,9 zł. Zespół nie planuje wydania online. Wszelkie działania komunikacyjne i promocyjne prowadzone są przez Facebook.


Katarzyna Woźniak 232 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.