BZ WBK wprowadza nową platformę komunikacji

Bank kończy z celebrytami w reklamach, za to silnie podkreśla emocje.

Bank Zachodni WBK (BZ WBK) zdecydował się gruntownie zmienić swoją komunikację marketingową. W reklamach nie będzie już celebrytów (a ten bank słynął z zatrudniania światowej sławy gwiazd filmu).

Nowa platforma komunikacji ma za to silnie podkreślać emocjonalny charakter relacji klientów z bankiem (np. zrozumienie, wsparcie etc.). Ma to przekonywać konsumentów, że to ich potrzeby bank stawia na pierwszym miejscu, a nie chęć zysku.

Startująca niebawem kampania wizerunkowa będzie także dla BZ WBK powrotem do intensywnego reklamowania siebie i swoich produktów, tym bardziej że branża bankowa zwiększa nakłady reklamowe, a BZ WBK jako trzeci bank na rynku nie może sobie pozwolić na zmniejszenie swojej "siły głosu". W pierwszej połowie roku bank ograniczył bowiem aktywność reklamową, m.in. szykując się właśnie na jesienne uderzenie. Intensywną aktywność zaplanował do końca br.

Artur Sikora, szef marketingu BZ WBK, przekonuje, że bank zamierza być konsekwentny we wprowadzaniu nowej strategii: - Zanim przygotowaliśmy nową platformę komunikacji, dogłębnie zmieniliśmy wiele elementów wewnątrz banku - zweryfikowaliśmy szereg procesów, znacznie uprościliśmy ofertę, tak by klienci rzeczywiście otrzymywali od nas najlepiej dopasowane produkty.

Nowa platforma komunikacji to efekt prac strategicznych departamentu marketingu kierowanego przez Iwonę Błońską-Orzoł. Kreację przygotowała agencja reklamowa Red8, produkcją zajęło się studio Propeller, za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest zaś dom mediowy Starcom.

Maciej Burlikowski 787 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.