Tesco rozwija sprzedaż "nieidealnych" warzyw

Nowe produkty dostępne są już w kilkuset sklepach sieci w Polsce.

Po prawie 10 miesiącach od wprowadzenia pierwszych warzyw i owoców, tzw. "perfectly imperfect" do sklepów w Polsce, Tesco wspólnie z dostawcami dodaje do oferty kolejne „nieidealne” produkty – tym razem sezonowe ogórki i paprykę.

Ponadto, obecnie już wszystkie hipermarkety firmy w Europie Środkowej oferują „niedoskonałe” warzywa i owoce, a tym samym - wspierają dostawców w ograniczaniu ilości marnowanej żywności.

Według danych raportu Fusions, rocznie w Europie 9,1 mln ton żywności trafia do kosza już na etapie produkcji. Jedynym z powodów wyrzucania warzyw i owoców jest ich kształt, rozmiar lub waga, która nie odpowiada wyznaczonym standardom.

W związku z tym Tesco na początku 2017 r. wprowadziło do 14 sklepów w Polsce pierwsze produkty Perfectly Imperfect. Obecnie ponad 200 placówek w kraju oferuje pełną gamę linii Perfectly Imperfect wraz z dwoma nowościami. Teraz klienci poza wcześniej dostępnymi ziemniakami, marchwią, burakami i jabłkami mogą sięgnąć po „nieidealne” papryki i ogórki. Firma zapewnia, że wraz z dostawcami będzie rozwijać asortyment, dzięki któremu zmniejsza się skala marnowania żywności.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.