Instagram w Polsce przyciąga nawet 10 razy więcej kobiet niż mężczyzn

Z analiz Gemiusa wynika, że kobiety bardzo aktywnie korzystają z aplikacji społecznościowych.

Z danych Gemiusa wynika, że z aplikacji mobilnej Instagram korzystało w sierpniu br. 2,1 mln polskich internautek, co stanowi 72 proc. ogółu użytkowników tej aplikacji (3 mln). Średnia dzienna odwiedzalność aplikacji Instagram wyniosła blisko 1,4 mln dla kobiet i zaledwie 225 tys. dla mężczyzn. ─ Z perspektywy biznesowej, a dokładniej patrząc na możliwości monetyzacji, to, że aplikacja jest tak bardzo kobieca, niewątpliwie jest dużym atutem, ponieważ znaczna część kampanii reklamowych jest skierowana właśnie do kobiet i docieranie do żeńskich grup docelowych jest ważne dla wielu marek ─ komentuje Marta Wiercińska, business development manager agency business Gemiusa w regionie EMEA. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W skali miesiąca można zauważyć dni, kiedy z aplikacji korzystało nawet dziesięć razy więcej kobiet niż mężczyzn (18, 20 i 30 sierpnia).  

Kobiety bardzo aktywnie korzystają z aplikacji społecznościowych. - Nie tylko Instagram jest zdominowany przez słabą płeć. W sierpniu więcej kobiet korzystało także z aplikacji Facebooka oraz ze Snapchata. Z kolei z aplikacji Twitter korzysta więcej mężczyzn ─ dodaje Wiercińska.

Firma Gemius poddała analizie dane z sierpnia 2017 r. zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat.

Piotr Machul 393 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.