Take you Haier

Chiński gigant chce poważnie powalczyć o polski rynek; marka ma być stale obecna w mediach.

Chiński producent sprzętu gospodarstwa domowego, RTV i elektroniki firma Haier, rusza z pierwszą kampanią telewizyjną swojej marki. Haier jest obecny w Polsce od 2012 r., sprzedaje u nas wyłącznie sprzęt AGD (lodówki, pralki, zmywarki i małe AGD). Ale np. w Niemczech firma oferuje także telewizory oraz elektronikę (np. smartfony i tablety). Od polskiego przedstawicielstwa Haier nie uzyskaliśmy jednoznacznej odpowiedzi, czy w Polsce te linie produktów także wejdą do sprzedaży. Haier zapowiada tylko, że chce u nas rozwijać ofertę i zwiększać sprzedaż.

Ma mu w tym pomóc zwiększenie rozpoznawalności marki, dlatego po raz pierwszy zainwestował w regularną kampanię telewizyjną. Do tej pory marketer bazował na działaniach typu "rebel marketing" takich jak np. akcja wyrzucenia lodówki przez balkon, wyburzenie ściany mieszkania przez Hardkorowego Koksa (Roberta Burneikę) czy widowiskowe wysadzenie starej pralki.

Kampania wizerunkowa "We take you Haier" ma być kolejnym krokiem w rozwoju marki na polskim rynku. Spot będzie emitowany przez cztery tygodnie – do 15 października br. Równolegle kampania ma promować dwie kluczowe dla producenta na naszym rynku linie produktowe: chłodziarko-zamrażarek oraz pralek.

Koncept spotu został opracowany przez polski oddział Haier, produkcją zajęło się studio Grape Film, za zakup mediów i działania koordynacyjne kampanii odpowiada agencja ClickAd Interactive.

Marketer ma już w planach kolejne kampanie telewizyjne - jeszcze przynajmniej dwie do końca br.

Haier bazując na badaniu Euromonitor International za 2016 r. określa się jako największy na świecie producent AGD. Według szacunków Związku pracodawców AGD - CECED Polska w ub.r. na zakup sprzętu i urządzeń gospodarstwa domowego (AGD) Polacy wydali blisko 10 mld zł., z tego 5,46 mld zł - na sprzęty tzw. dużego AGD (pralki, lodówki, kuchenki, okapy, zmywarki itp.). Rynek dużego AGD wzrósł w ub.r. w porównaniu do 2015 r. o 4 proc. ilościowo i o 6 proc. wartościowo, zaś rynek małego AGD wzrósł o 3,5 proc. ilościowo i o 14 proc. wartościowo.

Maciej Burlikowski 787 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.