Klienci Paczkomatów to głównie osoby młode i wykształcone

Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 r. Paczkomat InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci.

 Jest też wybierany prawie dwa razy częściej niż dostawa poprzez okienko pocztowe.

W 2017 r. wybierany jest przez 22 proc. klientów, podczas gdy w 2015 było to 11 proc. Paczkomaty tym samym zdeklasowały dostawy pocztą (w praktyce takie usługi oferuje tylko Poczta Polska), które w 2015 r. wybierało 21 proc., a w 2017 r. już tylko 13 proc. kupujących w sieci.

- Tegoroczne badania Gemiusa przyniosły nam rewelacyjne informacje. Paczkomat InPost staje się synonimem zakupów w sieci i jest drugą najbardziej popularną formą dostaw po dostawach kurierem. Warto przy tym zaznaczyć, że liczących się firm kurierskich jest blisko dziesięć, a Paczkomat InPost jest naszym unikalnym rozwiązaniem – podkreśla Rafał Brzoska, założyciel i prezes spółki Integer.pl.

Paczkomat InPost jest wybierany prawie dwa razy częściej niż dostawa poprzez okienko pocztowe. - Nikt z nas nie lubi czekać w kolejkach, a są one znakiem rozpoznawczym punktów pocztowych dominującego operatora. Samoobsługowy Paczkomat będzie w stanie w praktyce w ciągu kilku najbliższych lat w większości zastąpić tradycyjną pocztę. Już teraz można w nim nie tylko odebrać, ale także nadać przesyłkę zarówno krajową, jak i zagraniczną oraz zapłacić za te usługi kartą. To nie koniec jego funkcjonalności, bo cały czas pracujemy nad nowymi – podkreśla Brzoska.

Raport Gemiusa przynosi też inne bardzo dobre dla Grupy Integer.pl informacje. Obecnie połowa klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat InPost, jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41 proc. osób.

Ponadto wśród klientów Paczkomatów InPost znaleźć można przede wszystkim ludzi młodych, z wyższym wykształceniem, czyli lepiej zarabiających, którzy są najzasobniejszymi i najbardziej przyszłościowymi klientami branży e-commerce. Przykładają oni przy tym niezwykłą wagę do szybkości, terminowości oraz zaawansowania technologicznego oferowanych usług.

W grupie wiekowej 25-34 lata aż 56 proc., jako formę dostawy, motywującą do zakupów w Internecie wskazało Paczkomat InPost, a średnie i wyższe wykształcenie ma odpowiednio 54 i 58 proc.

- Raport Gemius e-commerce w 2017 r. stanowi bardzo dobrą prognozą na przyszłość, ponieważ klienci ci w perspektywie kilku lat będą dysponować rosnącymi dochodami i jako osoby, które od wychowały się już w epoce e-commerce będą preferować tę formę zakupów – dodaje Rafał Brzoska.

Paczkomaty InPost oprócz Polski i Wielkiej Brytanii obecne są także we Francji i Włoszech, które są kluczowymi dla InPost rynkami. Ponadto w sieci InPost Paczkomaty funkcjonują w m.in. Czechach, Słowacji, Węgrzech. Właścicielem paczkomatów Grupa Integer. 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.