MEC: kanały z MUX-8 wciąż słabo kojarzone przez widzów

Nadal niewiele ponad jedna trzecia polskich internautów wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej - wynika z badania agencji.

Rozczarowujące wyniki oglądalności stacji z MUX-8 wynikają m.in. z ich słabej znajomości przez polskich widzów. Badanie MEC pokazuje, że nadal niewiele ponad jedna trzecia polskich internautów wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej.

36 proc. polskich telewidzów z dostępem do internetu wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej o 4 nowe kanały – pokazuje najnowsze badanie MEC. Oznacza to, że nie wzrosła istotnie ich świadomość wśród potencjalnych odbiorców – pod koniec stycznia, gdy MEC w ramach Projektu Cyfrowizja III analizował znajomość kanałów z MUX-8, co trzeci widz wiedział o nowych stacjach. Nawet wśród tych, którzy mają dostęp tylko do naziemnej telewizji cyfrowej, tylko połowa wie o poszerzeniu oferty.

W porównaniu z początkiem roku poprawiła się jednak rozpoznawalność nowych stacji naziemnych, które nie wszyscy widzowie (a przede wszystkim nie odbiorcy płatnej TV) muszą kojarzyć z obecnością na nowym multipleksie. Najlepiej znaną marką z nowej oferty jest Nowa TV (ZPR Media), z 41-proc. świadomością, a niewiele gorszy wynik osiągnęło Metro, przejmowane właśnie przez Discovery, rozpoznawane przez 39 proc. telewidzów z dostępem do sieci. Oba te kanały lepiej znają odbiorcy NTC niż widzowie płatni.

Wciąż najniższą świadomość ma działająca pod tą samą marką co portal internetowy telewizja WP. W tym przypadku w parze z gorszą znajomością idą też wyniki oglądalności - stacja ma najniższy udział w czasie oglądania spośród kanałów nadających na MUX-8.

Blisko dwie trzecie widzów, którzy kojarzą przynajmniej jedną z nowych stacji naziemnych, ma dostęp do oferty nowego multipleksu. Co piąty badany przez MEC telewidz z tej grupy twierdzi, że nie może ich odbierać, a 17 proc. - nie sprawdzało.

Jak wynika z danych Nielsena, od stycznia do sierpnia br. łączny udział kanałów z MUX-8 sięgał 0,8 proc. w grupie komercyjnej (16-49 lat), najwyższy udział miało Metro (0,24 proc.), a najmniejszy WP (0,14 proc.).

Mimo niższej oglądalności to właśnie WP jest kanałem najlepiej ocenianym przez tych widzów, którzy znają tę stację. Ponad połowa uważa, że jej oferta programowa jest bardzo lub raczej ciekawa. Najsłabsze statystyki w tym wymiarze osiąga Zoom.

MEC zrealizował badanie metodą CAWI na próbie 1,5 tys. polskich internautów w połowie września 2017 r.

Piotr Machul 123 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.