PayPal radzi jak przygotować się na Czarny Piątek
Moda przywędrowała ze Stanów Zjednoczonych i już się w Polsce zadomowiła: Czarny Piątek to dzień, w którym startuje sezon świątecznych zakupów oraz wyprzedaży.
1. Mobilna strona internetowa
Klienci chcą przeglądać i dokonywać zakupów na swoich urządzeniach przenośnych. Zgodnie z danymi zebranymi przez firmę StatCounter, która monitoruje globalne wykorzystywanie internetu, obecnie ponad 50% aktywności w internecie odbywa się na smartfonach.
2. Uproszczenie zakupów i płatności
Jeżeli klienci nie będą mogli kupić produktu za pomocą kilku kliknięć, porzucą swój koszyk. Odsetek klientów porzucających koszyk wynosi od 61 proc. w wypadku komputerów stacjonarnych do aż 81 proc. w przypadku aplikacji mobilnych. Badania firmy Business Insider Intelligence pokazują, że ponad 45 procent wszystkich przypadków porzucenia koszyka ma miejsce na etapie płatności.
3. Narzędzia zwiększające efektywność
Jednym ze sposobów zwiększenia świadomości klientów, ze nadchodzi okres świątecznych okazji w e-handlu może być e-mail marketing. Warto pomyśleć o partnerstwie z wyspecjalizowaną firmą oferującą masowe wysyłki newsletterów, taką jak Freshmail czy Get Response.
4. Zapasy produktów to podstawa
Duży ruch w sklepie znacznie zwiększa ryzyko, że popularne artykuły zostaną wyprzedane. Przed szczytem zakupowym warto zrobić zapasy, aby mieć pewność, że poszukiwane przez klientów produkty będą dostępne
5. Sezon świąteczny trwa na całym świecie, nie tylko w Polsce
Okres przedświąteczny jest doskonałym momentem na rozszerzenie sprzedaży za granicę. Niektóre programy partnerskie pomagają sprzedawcom w tworzeniu globalnych wersji ich strony internetowej, tłumaczeniu, lokalizowaniu, a nawet zarządzaniu wysyłką i zwrotem na całym świecie.