PayPal radzi jak przygotować się na Czarny Piątek

Moda przywędrowała ze Stanów Zjednoczonych i już się w Polsce zadomowiła: Czarny Piątek to dzień, w którym startuje sezon świątecznych zakupów oraz wyprzedaży.

Amerykański zwyczaj, że w ostatni piątek listopada, następnego dnia po Święcie Dziękczynienia, startuje sezon wyprzedaży, zdobywa z roku na rok coraz większą popularność w Polsce. PayPal przygotował z odpowiednim wyprzedzeniem kilka porad dla właścicieli sklepów internetowych, które mają pomóc im osiągnąć w porę gotowość na wzmożony ruch w sieci 24 listopada. 

1. Mobilna strona internetowa

Klienci chcą przeglądać i dokonywać zakupów na swoich urządzeniach przenośnych. Zgodnie z danymi zebranymi przez firmę StatCounter, która monitoruje globalne wykorzystywanie internetu, obecnie ponad 50% aktywności w internecie odbywa się na smartfonach. 

2. Uproszczenie zakupów i płatności

Jeżeli klienci nie będą mogli kupić produktu za pomocą kilku kliknięć, porzucą swój koszyk. Odsetek klientów porzucających koszyk wynosi od 61 proc. w wypadku komputerów stacjonarnych do aż 81 proc. w przypadku aplikacji mobilnych. Badania firmy Business Insider Intelligence pokazują, że ponad 45 procent wszystkich przypadków porzucenia koszyka ma miejsce na etapie płatności. 

3. Narzędzia zwiększające efektywność

Jednym ze sposobów zwiększenia świadomości klientów, ze nadchodzi okres świątecznych okazji w e-handlu może być e-mail marketing. Warto pomyśleć o partnerstwie z wyspecjalizowaną firmą oferującą masowe wysyłki newsletterów, taką jak Freshmail czy Get Response. 

4. Zapasy produktów to podstawa

Duży ruch w sklepie znacznie zwiększa ryzyko, że popularne artykuły zostaną wyprzedane. Przed szczytem zakupowym warto zrobić zapasy, aby mieć pewność, że poszukiwane przez klientów produkty będą dostępne

5. Sezon świąteczny trwa na całym świecie, nie tylko w Polsce 

Okres przedświąteczny jest doskonałym momentem na rozszerzenie sprzedaży za granicę. Niektóre programy partnerskie pomagają sprzedawcom w tworzeniu globalnych wersji ich strony internetowej, tłumaczeniu, lokalizowaniu, a nawet zarządzaniu wysyłką i zwrotem na całym świecie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.