Bankowość mobilna naturalnym wyborem dla Polaków

Z nowego badania przeprowadzonego na zlecenie Visa wynika m.in., że 77 proc. respondentów - zarówno w Polsce, jak i w Europie - używa urządzeń mobilnych do bankowania i codziennych płatności.

Ponad dwie trzecie Polaków (67 proc.) sprawdza stan konta i korzysta z innych usług za pośrednictwem aplikacji bankowej, wynika z badania na temat płatności cyfrowych (Digital Payments Study) zrealizowanego na zlecenie Visa przez agencję Populus. To więcej niż europejska średnia, która wynosi 63 proc. O tempie rozwoju bankowości mobilnej w Polsce świadczy m.in. to, że w 2015 r. aplikację bankową miało w swoich urządzeniach przenośnych jedynie 29 proc. ankietowanych z naszego kraju. 

Grupą, w której płatności cyfrowe upowszechniają się najszybciej, są milenialsi – 85 proc. respondentów w wieku od 18 do 34 lat określiło siebie jako użytkowników pieniądza mobilnego. Pod tym pojęciem należy rozumieć zarządzanie pieniędzmi lub dokonywania płatności – bezpośrednio, online lub w aplikacji – z wykorzystaniem smartfonu, tabletu lub urządzenia smart watch. Jeszcze więcej milenialsów - aż 89 proc. - uważa, że będzie korzystać z pieniądza mobilnego w ciągu najbliższych trzech lat.

Badanie pokazuje także m.in., że zmniejsza się odsetek Polaków wyrażających obawy dotyczące ochrony prywatności i bezpieczeństwa transakcji. W tym drugim obszarze nastąpił spadek z 63 proc. w 2016 r. do 59 proc. obecnie. Rośnie jednocześnie zaufanie do metod uwierzytelniania biometrycznego - za bezpieczne uważa je 83 proc. konsumentów.

Za zmianami w świadomości i preferencjach konsumentów postępuje rozwój sieci akceptacji płatności cyfrowych. Czołowe kategorie detalistów umożliwiających płatności mobilne w Europie to: restauracje, supermarkety oraz transport publiczny. Do końca 2017 r. takie płatności będą akceptować wszyscy detaliści w Polsce, a do końca 2019 r. – w całej Europie

Te i wiele innych ciekawych danych oraz wniosków z badania można znaleźć na zamieszczonej poniżej infografice. Badanie zostało przeprowadzone w okresie czerwiec-lipiec 2017 r. w 22 krajach europejskich, w tym Polsce. Objęło łącznie 42308 konsumentów, średnio ok. 2 tys. na kraj.

 

Paweł Piasecki 20 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.