Dwa razy lepiej

Na międzynarodowym festiwalu kreacji Golden Drum ogłoszono short-listy.

Na short-listach 24. Międzynarodowego Festiwalu Kreacji Golden Drum znalazło się dziewięć agencji z Polski. Mają szanse na zdobycie łącznie 24 statuetek. To wynik dwa razy lepszy niż w ubiegłym roku, kiedy to 12 nominacji udało nam się zamienić na siedem nagród. Nadal jednak to kampanie społeczne w większości będą świadczyć o polskiej kreatywności, bo wśród "klientów" naszych agencji znalazły się: Fundacja Itaka, Fundacja Kapucyńska, Caritas czy Amnesty International.

W kategorii film na nagrodę ma szansę agencja DDB & Tribal Warsaw z kampanią "Look beyond borders", która była przygotowana dla Amnesty International Poland; Grey Poland z kampaniami "Like a baby" i "The documentary catalogue by IKEA" przygotowanymi dla IKEA oraz agencja Bardzo ze spotami dla Allegro: "Lemonade" i "Costume Party". W kategorii digital na short-liście znalazła się tylko jedna agencja z Polski. Jest to K2 z projektem "Snap & Sneek" dla Fundacji Itaka. Kampania "The documentary catalogue by IKEA" przygotowana dla IKEA przez Grey Poland znalazła się również na short-liście w kategorii branded content and entartainment. O statuetkę będzie konkurować z projektem "The invisibles" przygotowanym przez agencję Walk dla Fundacji Kapucyńskiej, która została zakwalifikowana też w kategorii direct.Grey Poland ma również szansę na nagrodę w kategorii capture (use) of local spirit. Tu została nominowany jej projekt "The biggest Christmas choir" przygotowany dla Caritas, który powalczy o nagrodę główną również w kategoriach PR i events. Trzy prace przygotowane przez DDB & Tribal dla Huawei ("Wasp", "Fly", "Dragonfly") zostały nominowane w kategorii press. Kampania "Smart Bell" FCB Warsaw (AXA Polska) ma szansę na statuetkę w aż czterech kategoriach: innovative, radio, activation programme i media. Praca agencji 2012 "The wheelchair hour" dla Akademii Auto Świat znalazła się na short-listach PR i activation programme. Projekt "Reconciliation" przygotowany przez Isobar Poland dla Forum Film będzie konkurował w kategorii PR a kampania "#Singleline" A+E Networks Poland w kategorii activation programme. W kategorii events nominowana została kampania „I welcome - live” przygotowana przez DDB & Tribal również dla Amnesty International Poland.

W kategoriach integrated, design, mobile oraz OOH nie awansowała żadna praca z Polski.

Ogłoszenie wyników oraz gala rozdania nagród odbędzie się 20 października br. w Grand Hotel Union w Lublanie.

Wszystkie prace, które znalazły się na short-listach, można zobaczyć tutaj.

Katarzyna Kacprzak 178 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.