Kolejne wyróżnienia w konkursie reklamy radiowej adFM AWARDS 2017

Wyróżnione zostały spoty piwa Specjal, Forda i Black Red White.

Organizator konkursu adFM AWARDS przyznał trzecie i ostatnie już przed wielkim finałem wyróżnienia. Trafiły one do twórców spotów radiowych piwa Specjal, Forda Transita Couriera i Black Red White. Nadal jednak można zgłaszać propozycje do konkursu – do końca października za pośrednictwem strony www.adfm.pl, one również mają szansę znaleźć się w finale. Nagrodą jest kampania w RMF FM o rynkowej wartości 200 tys. zł netto (po rabatach).

Nadal jednak można zgłaszać propozycje do konkursu – do końca października za pośrednictwem strony www.adfm.pl, one również mają szansę znaleźć się w finale. Nagrodą jest kampania w RMF FM o rynkowej wartości 200 tys. zł netto (po rabatach).

Pierwsze wyróżnienie trafiło do GoldenSubmarine za akcję niestandardową dla piwa Specjal „Legenda Północy”. W jej ramach powstało trzydzieści 60-sekundowych minisłuchowisk, opowiadających o znanych oraz zapomnianych historiach regionalnych, uwypuklających w nich takie cechy mieszkańców regionu,  jak braterstwo czy pracowitość. Dzięki nietypowej formie radiowego teatru połączonego z konkursem antenowym, emisja możliwa była w radiu w ciągu dnia poza blokami reklamowymi. Same audycje były zaś bardzo dobrze przygotowane i bogato udźwiękowione. Zarówno głos aktora jak i efekty dźwiękowe wprowadzały słuchaczy w tajemniczy, odrealniony klimat, wyróżniający słuchowisko na tle innych programów. Do legend odwoływały się spoty reklamowe piwa, emitowane już po godz. 20 w blokach reklamowych.

Serię dwóch reklam dla Forda Transita Couriera stworzoną przez agencję Ogilvy&Mather, wyróżniono za oryginalne zderzenie zalet „poważnych” (reprezentowanych przez V Symfonię Beethovena) i „frywolnych” (prezentowanych z wykorzystaniem podkładu z gier komputerowych). Spoty w oryginalny sposób opierają się na kontraście między różnymi cechami aut.

Ostatnią wyróżnioną tym razem kreacją jest spot dla producenta mebli Black Red White, do której scenariusz stworzyła agencja Deloitte Digital. Reklamę wyróżniono za niezwykłą prostotę (wykorzystano zaledwie dźwięk dzwonka szkolnego i głos lektora – Wojciecha Malajkata) przy jednoczesnym bardzo sprawnym przekazaniu komunikatu reklamowego.

Wcześniej organizator wyróżnił już spoty Toyoty, Škody, Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska, Euler Hermes oraz trailer filmu „Do Ostatniego Drzewa”.

Rozstrzygnięcie pierwszej edycji konkursu reklamy radiowej adFM AWARDS nastąpi 23 listopada podczas gali XXI edycji Konkursu Niezależnej Kreacji – Kreatura 2017. Do 31 października można zgłaszać dowolny projekt, wydarzenie, inicjatywę czy osobowość ważną dla radiowego rynku reklamy. Może to być: spot o niezwykłej kreacji, akcja specjalna, inicjatywa, w której radio odegrało ważną rolę, czy też osoba, która przyczyniła się do popularyzacji radia jako medium reklamowego. Nagrodą jest kampania reklamowa w RMF FM o rynkowej wartości 200 tys. zł netto (po rabatach). Zgłoszenia można przesyłać za pomocą formularza na stronie www.adfm.pl; nominować można dowolną liczbę projektów, każde zgłoszenie jest całkowicie darmowe.

Organizatorem konkursu jest Grupa RMF, a patronem medialnym miesięcznik „Media&Marketing Polska”.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.