Coty retargetuje markę Max Factor

Firma pracuje nad nową komunikacją i portfolio swojej nowej marki - dla kobiet między 35. a 55. rokiem życia.

Coty, nowy właściciel marki Max Factor, zdecydował się na retargetowanie, a co za tym idzie - relaunch marki. Firma prowadzi właśnie globalne badania konsumenckie, które potwierdzić mają kierunek zmian, jakie pociąga za sobą wybór nowej grupy celowej.

- Do tej pory kwestia tego, do jakiej grupy wiekowej kobiet marka jest adresowana, była w zasadzie nieokreślona. Z jednej strony teoretycznie wiadomo było, co potwierdzać mógł na przykład design opakowań, że odbiorcą nie są nastolatki. Z drugiej strony nie potwierdzały tego reklamy, w których występowały głównie bardzo młode modelki lub celebrytki. Coty chce zdecydowanie zadbać o spójność komunikacji marki - mówi Monika Preisler, influencer marketing manager Coty.

Teraz firma zdecydowała się na odejście od komunikowania do grupy 25-35 lat, by skupić się wyłącznie na kobietach między 35. a 55. rokiem życia. Przesunięcie targetu pociągnie za sobą kompleksowe zmiany - począwszy do logo marki (choć na razie na produktach zostaje dotychczasowe), portfolio i formuły produktów, po zdecydowaną zmianę linii komunikacji marki. Z reklam zniknąć mają nie tylko młodziutkie modelki, ale nawet hollywoodzka narracja kreacji.

- Jeżeli będą pojawiać się jakieś nawiązania do historii Maxa Factora, który zajmował się gwiazdami w złotych latach Hollywood, to jedynie na zasadzie subtelnych retrospekcji - zdradza Monika Preisler. - Coty Polska przeprowadziło już, wraz z Kantar Millward Brown, własne badania fokusowe na kobietach w wybranym targecie i okazało się, iż one kompletnie nie czują, by marki makijażowe zwracały się do nich. W reklamach takich kosmetyków ewidentnie dominują bardzo młode twarze. I tu wprowadzimy bardzo zdecydowaną zmianę. To są dojrzałe, ale w pełni aktywne kobiety i takie właśnie pojawią się w naszej komunikacji - tłumaczy.

Pierwsze działania mają się stać widoczne na początku przyszłego roku. Relaunch marki wesprze kampania, której szczegółów firma na razie nie zdradza. Wiadomo jednak, że specyfika grupy celowej implikuje wybór kampanii 360*, ze szczególnym naciskiem na reklamy telewizyjne. Na naszym rynku adaptowane będą reklamy przygotowywane przez Coty globalnie. Zakupem mediów zajmie się obsługujący firmę na całym świecie Zenith.

Marka Max Factor, będąca wcześniej własnością Procter & Gamble, a w Polsce prowadzona przez dystrybutora, została w tym roku przejęta przez firmę Coty. W Polsce ma ona prawa do marki od 1 października br.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.