"Ty widzisz tylko wózek" - kampania Pracowni Szumu

Twórcy kampanii jako pierwsi w Polsce stworzyli plakaty z wykorzystaniem poziomego druku soczewkowego.

Celem kampanii przygotowanej przez Pracownię Szumu dla Polskiej Ligi Rugby na Wózkach jest próba zwrócenia uwagi na fakt uprawiania sportu przez osoby poruszające się na wózkach, a także zmiany wizerunku sportowców z niepełnosprawnościami. Kampania "Ty widzisz tylko wózek" ma pokazać odbiorcom, że wózek nie jest przeszkodą w prowadzeniu normalnego życia oraz osiągania sportowych sukcesów.

- Pomysł na kampanię zrodził się, gdy myślałem o tym, jak sportowcy poruszający się na wózkach są postrzegani i jak postrzegają siebie nawzajem. Te punkty widzenia często są od siebie oddalone, a pomiędzy nimi przebiega linia, która stała się punktem wyjścia w naszej kreacji. To linia wózka, poniżej której widzimy tylko wózek - ale tak naprawdę ta linia jest linią sukcesu. Sukcesu stuprocentowego sportowca, którego widzimy powyżej – wyjaśnia Bartosz Mikulski, copywriter i współtwórca kampanii. Kreacja zmusza odbiorcę do interakcji - dopiero po schyleniu się do poziomu osoby poruszającej się na wózku możemy poznać pełny przekaz. Do egzekucji tego pomysłu jako pierwsi w Polsce twórcy kampanii stworzyli plakaty z wykorzystaniem poziomego druku soczewkowego, a gotowe kreacje zawisły na przystankach w najruchliwszych punktach centrum Warszawy.

Do Polski rugby na wózkach dotarło ze Szwecji dzięki Fundacji Aktywnej Rehabilitacji w 1997
roku, a więc w tym roku przypada dokładnie 20-lecie tej dyscypliny. Polska Liga Rugby na Wózkach jest największą ogólnopolską cykliczną imprezą w grach zespołowych dla osób doświadczających niepełnosprawności. Jednocześnie pod względem liczby startujących zespołów jest drugą profesjonalnie zorganizowaną ligą w Europie. Na świecie bardziej rozbudowany system jest tylko w Stanach Zjednoczonych.

Organizatorem kampanii jest Fundacja Aktywnej Rehabilitacji. Projekt dofinansowało Ministerstwo Sportu i Turystyki ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej. Koordynator kampanii jest Fundacja Polska Bez Barier, a partnerem Bank Zachodni WBK. Komunikacją projektu zajęła się Pracownia Szumu. Copywriterem i współtwórcą kampanii jest Bartosz Mikulski, art directorem Paweł Jan Nowak. Produkcja - studio Pełna Qlatka.

Katarzyna Kacprzak 175 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.