Eurosport zbroi się przed igrzyskami Pyeongchang 2018

Nadawca przygotowuje specjalne rozwiązania technologiczne i formaty programowe. Zacieśnia też współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim.

Discovery Communications i Eurosport ogłosiły wspólne działania związane z Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi Pyeongchang 2018.

Eurosport zapewni transmisje na żywo i na żądanie na wszystkich ekranach w 48 europejskich krajach. Interaktywna aplikacja Eurosport Player będzie jedynym miejscem, w których widzowie będą mogli obejrzeć każdą sekundę olimpijskich zmagań – online, na urządzeniach mobilnych czy telewizorach z dostępem do internetu. Kibice będą mieli dostęp do większej ilości treści niż kiedykolwiek wcześniej – ponad 4 tys. godzin programów olimpijskich i relacji ze 100 wydarzeń, w tym 900 godzin transmisji na żywo.

Dzięki aplikacji Eurosport Player kibice będą mogli dostosować transmisję z igrzysk do swoich potrzeb. Nowa kampania reklamowa "Make It Yours", która startuje w listopadzie, ma zachęcać fanów do "przejęcia kontroli" nad igrzyskami i wybierania, co, gdzie i kiedy będą oglądać.

Hymnem kampanii jest współczesna aranżacja przeboju grupy Queen "I Want It All" w wykonaniu Londyńskiej Orkiestry Symfonicznej. Utwór ma podkreślać możliwości, jakie dają platformy Eurosportu, czyli natychmiastowy dostęp do każdej sekundy igrzysk, w każdym miejscu i o każdej porze.

W ramach nowego podejścia przybliżającego igrzyska młodym ludziom, nadawca ogłosił współpracę z właścicielem Snapchata – Snap Inc. W trakcie igrzysk użytkownicy Snapchata w Europie dostaną dostęp do treści pokazujących największą sportową imprezę roku "od kuchni".

W Pyeongchangu powstanie poświęcone platformom cyfrowym studio Eurosportu, w którym influencerzy Europy będą współpracować z dziennikarzami przy tworzeniu treści do mediów społecznościowych. Nowością będzie także "Eurosport Cube", czyli zlokalizowane w Pjongchangu studio, wykorzystujące możliwości rozszerzonej rzeczywistości. Eurosport przygotuje dla widzów także sto krótkich filmów, które przybliżą im wszystkie dyscypliny zimowe.

Przykładem jest seria "Sport Explainers", która z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości pozwoli kibicom zagłębić się w techniczne aspekty sportów zimowych i pokaże wielkie zwycięstwa światowych gwiazd.

W nowych krótkich formach przygotowywanych przez Eurosport wezmą udział wschodzące gwiazdy sportów zimowych, które wystąpią w Pyeongchangu. Eurosport przygotuje też dwa formaty programowe: "Moje igrzyska" (legendy igrzysk i eksperci Eurosportu opowiedzą o swoich przeżyciach z igrzysk) oraz "Ones To Watch" (zbliżenie na tych, którzy powinni błyszczeć na igrzyskach).

Jednocześnie Eurosport i Polski Komitet Olimpijski ogłosiły strategiczne partnerstwo, które ma zaowocować dotarciem do szerokiego grona widzów, w tym także młodszego pokolenia.

Piotr Machul 393 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.