Pekao SA pokaże "siłę polskiego żubra"

Drugi w kraju bank zapowiada zwiększenie wsparcia marketingowego. Cel: znaczny wzrost liczby klientów.

Bank Pekao SA, drugi po PKO BP największy bank w Polsce, przedstawił założenia swojej strategii biznesowej na lata 2018-2020, którą zatytułował "Siła polskiego żubra". W ciągu trzech najbliższych lat zamierza m.in. zwiększyć pozyskiwanie klientów detalicznych otwierających w banku rachunki ROR do 400 tys. rocznie. To byłby bardzo znaczący wzrost. Dziś bank prowadzi ok. 3,84 mln takich rachunków. W ciągu minionych dwóch lat notował wzrosty po ok. 76-77 tys. rocznie. W tym roku już lekko przyspieszył - w I połowie br. liczba rachunków wzrosła mu o 44 tys.

Michał Krupiński, prezes Pekao SA, zaznacza, że to plany przy założeniu samodzielnej działalności banku, gdyż banki Pekao i Alior Bank, które kontroluje Grupa PZU, rozważają współpracę, a nawet ewentualne połączenie.

Pekao chce osiągnąć taki wzrost liczby nowych klientów m.in. dzięki nowej ofercie, ale także zwiększeniu wsparcia marketingowego. Nową ofertę mają stanowić m.in. tzw. pakiet korzyści w ramach codziennych usług (daily banking) dla klientów w zamian za związanie się z Pekao, poprawa obsługi i oferty dla klientów zamożnych, nowa oferta dla rodzin z dziećmi oraz dalsze umocnienie pozycji w grupie studentów, a także wykorzystanie potencjału synergii z PZU, czyli bazy ok. 15 mln klientów ubezpieczyciela.

Pekao zamierza położyć nacisk na akwizycję klientów młodych i z określonych segmentów behawioralnych. Zwiększone wsparcie marketingowe ma natomiast oznaczać większą koncentrację na kanałach cyfrowych i skuteczniejsze niż dotychczas komunikowanie atrakcyjności oferty banku.

Dla Pekao SA pracują obecnie agencje reklamowe: McCann Worldgroup, The Digitals (Grupa S/F) i dom mediowy MediaCom Warszawa.

Koncentracja na kanałach cyfrowych (bank chce, żeby w 2020 r. 25-30 proc. jego ROR-ów było otwieranych zdalnie) nie oznacza rezygnacji z sieci 900 tradycyjnych placówek - bank zakłada, że większość dystrybucji nadal będzie się odbywała poprzez sieć oddziałów.

Maciej Burlikowski 803 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.