Koszty telewizji ciągną wyniki Wirtualnej Polski w dół
Od przyszłego roku WP zmieni zasady rozliczeń kampanii internetowych.
Portal i pozostałe serwisy internetowe, w tym e-commerce, wygenerowały 323,3 mln zł, natomiast telewizja przyniosła jedynie 4,6 mln zł wpływów.
Koszty biznesu telewizyjnego wyraźnie widać na wskaźnikach EBITDA - o ile biznes internetowy wygenerował 104 mln zł zysku, to telewizja dała ujemny wynik w wysokości -10,6 mln zł.
W rezultacie EBITDA całej grupy w minionym kwartale zmalała o 1,1 proc. rok do doku - do 94,2 mln zł. Miniony kwartał Grupa Wirtualna Polska zakończyła 30,3 mln zł zysku netto.
Prezes WP złożył ważną, z punktu widzenia reklamodawców, deklarację - Wirtualna Polska od przyszłego roku wprowadzi jako standard rozliczanie kampanii reklamowych w modelu vCPM (zamiast tradycyjnego CPM).
- Od 2018 r. będziemy rozliczali się z naszymi klientami tylko za te reklamy bannerowe na naszych stronach, które były faktycznie widziane przez naszych użytkowników. Jesteśmy na polskim rynku pionierami, choć takie są trendy na świecie - mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding (na zdj.).
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.