Zenith: 25 proc. reklamy display w Polsce to programmatic

Na świecie udział programmaticu wynosi 59 proc.

Udział reklamy kupowanej w modelu programmatic w globalnych wydatkach na reklamę display wzrośnie z 59 proc. w 2017 r. do 67 proc. w 2019 r. – wynika z raportu Programmatic Marketing Forecasts, opublikowanego przez agencję mediową Zenith. Wartość globalnego rynku reklamy programmatic wzrośnie tym samym z obecnych 57,5 mld dol. do 84,9 mld dol. w 2019 r., co oznacza wzrost średnio o 21 proc. rocznie.

W Polsce, według szacunków Zenith, w tym roku 25 proc. reklamy display to reklama kupiona w modelu programatycznym, a w ciągu najbliższych 2 lat udział programmaticu sięgnie 39,2 proc. 

- Programmatic jest jednym z motorów polskiego rynku reklamy internetowej. Wydatki na reklamę w tym modelu zakupu będą rosły w najbliższych dwóch latach o około 40 proc. rocznie. Tak wysokie tempo wzrostu wynika m.in. z inwestycji wydawców w technologię, które przekładają się na lepsze możliwości optymalizacji inventory. W efekcie sprzedaż poprzez platformy jest stawiana coraz częściej na równi ze sprzedażą tradycyjną, co prowadzi do większej podaży wysokiej jakości powierzchni reklamowej w programmaticu. Ten rok był także punktem zwrotnym dla programatycznego zakupu reklamy video online, dzięki poszerzeniu sprzedaży o PMP platform VoD największych graczy telewizyjnych: TVN, Polsatu i TVP – mówi  Agata Lauko, general manager Zenith.

Rynki o największym udziale reklamy programatycznej to Kanada, USA i Wielka Brytania. W tym roku reklama programmatic będzie stanowiła w tych krajach odpowiednio 81 proc, 78 proc. i 77 proc. reklamy display. Na czwartym miejscu pod względem udziału programmaticu plasuje się Dania (70 proc.), a za nią – z 63-proc. udziałem programmatic – Francja.


Tomasz Wygnański 635 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.