Kreatura 2017: 17 nagród głównych i 38 wyróżnień

Jury zdecydowało również o przyznaniu nagrody specjalnej za pracę "Porter Podbity Śliwką" zrealizowaną przez DBA Box Office dla Browaru Jabłonowo.

23 listopada 2017 r. odbyła się gala wręczenia nagród w konkursie niezależnej kreacji Kreatura 2017. W tym roku zgłoszono 132 projekty, spośród których do nagród nominowano 60 prac. Ostatecznie jury konkursowe pod przewodnictwem Jacka Jurka, dyrektora kreatywnego agencji Just, przyznało 17 nagród głównych i 38 wyróżnień.

Wśród zwycięskich kreacji największą grupę stanowiły projekty zrealizowane dla marek z branży piwnej. Kreaturami nagrodzono pięć kampanii z tego sektora, z czego trzy zostały przygotowane dla marek Specjal i Królewskie należących do Grupy Żywiec SA. Uznanie jury w kategorii sektor bankowy zdobyły projekty zrealizowane dla Credit Agricole, ING Banku Śląskiego i PKO Banku Polskiego, z kolei w sektorze FMCG – The Lorenz Bahlsen Snack-World, Hochland Polska i Żywca Zdrój. Jury zdecydowało również o przyznaniu nagrody specjalnej za pracę "Porter Podbity Śliwką” zrealizowaną przez DBA Box Office dla Browaru Jabłonowo.

Poniżej prezentujemy pełną listę uhonorowanych statuetkami Kreatury:

Agencja: Just
Kategoria: Film – TV/kino
Klient: Credit Agricole Bank Polska SA
Marka: Konto bankowe
Tytuł pracy: Szezlong

Agencja: DBA Box Office
Kategoria: Film – wideo w internecie
Klient: Browar Jabłonowo
Marka: Manufaktura Piwna „Edycja bez żadnego limitu”
Tytuł pracy: Animowane etykiety

Agencja: GoldenSubmarine, RPM Studio
Kategoria: Radio
Klient: Grupa Żywiec SA
Marka: Specjal
Tytuł pracy: Legenda Północy – słuchowiska marki Specjal

Agencja: Mosqi.to
Kategoria: Digital – Social media
Klient: ING Bank Śląski
Marka: ING
Tytuł pracy: Mural w sieci

Agencja: Agencja Warszawa
Kategoria: Digital – projekty z blogerami i vlogerami
Klient: PKO Bank Polski
Marka: Konto dla młodych
Tytuł pracy: Miłość mamy za zero

Agencja: Grupa Eskadra
Kategoria: Event
Klient: Mazda Polska
Marka: Mazda MX5 RF
Tytuł pracy: premiera nowej Mazdy MX5 RF: spektakl teatralny „Wolność: tu i teraz”

Agencja: Chapter 1
Kategoria: Ambient im. Konrada Świebody
Klient: Lech Pils, KKS Lech Poznań
Marka: Lech Pils
Tytuł pracy: Stawiamy Legendę

Agencja: Opus B Brand Design
Kategoria: Design
Klient: Urząd Miasta Krakowa
Marka: System identyfikacji wizualnej
Tytuł pracy: SIW – Kraków

Agencja: Bridge2Fun, Performance Media, VML Poland, Digital Kingdom, PHD Poland
Kategoria: Kampania
Klient: Showmax
Marka: SVOD
Tytuł pracy: „Czerwony Punkt”, „Ksiądz”, „Zacisze”

Agencja: Wilk Studio
Kategoria: Materiały promocyjne – opakowania
Klient: Grupa Żywiec SA
Marka: Projekt kolekcji limitowanej puszek dla piwa Królewskie
Tytuł pracy: Puszki Dzielnicowe

Agencja: Just
Kategoria: Materiały promocyjne – POS
Klient: Hochland Polska
Marka: Sery topione
Tytuł pracy: Język śląski czuje różnicę

Agencja: VML Poland, Melt, Papaya Films
Kategoria: Content marketing – branded content
Klient: Samsung
Marka: Galaxy S8 + Gear VR
Tytuł pracy: The Missed Spaceflight

Agencja: Just
Kategoria: Techniki – muzyka
Klient: The Lorenz Bahlsen Snack-World
Marka: Chipsy
Tytuł pracy: Jest Crunchips jest hajs

Firma: Viacom
Kategoria: Techniki – animacja
Klient: Paramount Channel Polska
Marka: Spot promujący film
Tytuł pracy: Django Unchained promo

Agencja: GoldenSubmarine
Kategoria: Techniki – ilustracja
Klient: Grupa Żywiec SA
Marka: Specjal
Tytuł pracy: Legenda Północy – komiksy

Agencja: Dziadek do Orzechów
Kategoria: Kampania społeczna/CSR – kampanie społeczne organizacji pozarządowych i instytucji państwowych
Klient: Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
Marka: SOS Wioski Dziecięce
Tytuł pracy: Samotne wyjście

Agencja: VML Poland, Melt, Papaya Films
Kategoria: Kampania społeczna/CSR – działania CSR firm i marek
Klient: Żywiec Zdrój
Marka: Żywiec Zdrój
Tytuł pracy: Słodziaków nie trzeba dosładzać

W obradach jury udział wzięli także: Jarosław Boliński, producent i współzałożyciel studia produkcyjnego Propeller Film; Beata Dziwulska, senior digital & social media coordinator, Nestlé Polska SA; Filip Grześkowiak, creative director, GoldenSubmarine; Małgorzata Lenarczyk, head of mcommunications, Grupa Cyfrowy Polsat; Wojciech Łebski, dyrektor kreatywny, Syzygy Warsaw; Aleksandra Marchocka, creative director, Peppermint; Tomasz Michalik, chief innovation officer, Insignia.

Konkurs niezależnej kreacji Kreatura jest organizowany od 1996 r. przez „Media & Marketing Polska” wydawany przez VFP Communications. Wręczenie statuetek odbyło się w warszawskim Pin-Up Studio.

Katarzyna Kacprzak 706 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.