Wokół budowania pozytywnych emocji

Na przestrzeni ostatnich kilku lat diametralnie zmieniło się podejście do relacji klient - marka. Dziś kluczowym zadaniem marketingu jest budowanie pozytywnych skojarzeń i długotrwałych więzi.

Wygrywają te brandy, które przywołują emocje. Czyli na przykład do właściciela nowej firmy mówią: „Przedsiębiorco, zyskaj radość z pierwszego klienta”.

Kampania „Przedsiębiorco zyskaj” promująca mBiznes konto mBanku z gwarancją niezmienności ceny to doskonały przykład tego, jak o ofercie banku dla firm mówić przez pryzmat emocji.
Wybór konta jest tu jednym z ważnych i przyjemnych wydarzeń w życiu młodego przedsiębiorcy. Kampania pokazuje nie tylko silną markę: z dobrymi rozwiązaniami i korzystnymi cenami, mBank
pomaga firmom „zyskać” jeszcze więcej – rozwijać się i osiągać pierwsze sukcesy. Buduje pozytywne odczucia związane z początkami prowadzenia własnej działalności: radość z pierwszego klienta, dumę z pierwszego cięcia we własnym salonie fryzjerskim czy szczęście związane z wystawieniem pierwszej faktury. Właśnie te przeżycia są dla przedsiębiorców nagrodą za czas i wysiłek włożony w prowadzenie biznesu.

Marketerzy już dawno zrozumieli, że opowiadanie o „doskonałej promocji” nie jest najlepszym sposobem na budowanie relacji klienta z marką. Dziś dobry przekaz reklamowy powinien nieść ze
sobą coś więcej. Dlatego w reklamach mBanku mówimy do klienta: „Bądź bogatszy” czy „Przedsiębiorco zyskaj”. Z jednej strony promujemy myślenie, że pieniądze czy konkretne produkty bankowe są jedynie środkiem i pomocą w realizacji marzeń. Z drugiej – chcemy przedstawiać nasz bank jako ten, który kibicuje ludziom w ich potrzebie pójścia do przodu – zdobywania przeżyć, doświadczeń – czyli tego, co jest najważniejsze. I te zagadnienia musi oddać dobrze przygotowana komunikacja marketingowa. Dzięki zgranemu i działającemu w trybie ciągłego dialogu zespołowi klient–agencje mogliśmy taką komunikację stworzyć, osiągnąć wspaniałe wyniki biznesowe i... zdobyć nagrodę Effie! – mówi Rafał Jakubowski, dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej mBanku.

Hasło „Przedsiębiorco zyskaj” ma też szerszy kontekst. Punktem wyjścia dla mBanku były rozmowy z klientami, słuchanie ich potrzeb i poznawanie specyfiki ich biznesów. Dzięki temu bank jest w stanie spojrzeć na klienta i jego firmę z innej perspektywy, całościowo. I proponować rozwiązania, które nie tylko odpowiadają na potrzeby finansowe przedsiębiorcy (jak konto czy karta debetowa), ale przede wszystkim ułatwiają mu start i prowadzenie tego konkretnego biznesu. W efekcie „Przedsiębiorco zyskaj” staje się bardzo pojemnym przekazem emocjonalnym i informacyjnym, który może być prezentowany w różnych odsłonach. W najnowszej mBank promuje indywidualne rozwiązania dla firm, mówiąc: „Wiemy, że firmy są różne, a każdy przedsiębiorca ma inne potrzeby, dlatego... przedsiębiorco, zyskaj bank dopasowany do Ciebie”.

Czy tak obrany kierunek marketingowy jest słuszny? Wszystko wskazuje na to, że tak. Trwająca od końca 2016 roku do ostatnich dni lutego br. kampania „Przedsiębiorco zyskaj” nie pozostała bez echa i już zyskała uznanie ekspertów. W jednym z kluczowych konkursów branżowych Effie Awards wywalczyła brązową statuetkę w kategorii business–to–business, za całościową efektywność działań reklamowych. Kampania tworzona była wspólnie z agencją reklamową Grey i domem mediowym Mindshare.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.