69 proc. Polaków korzystało już z płatności cyfrowych

To wynik badania Digital Payments Study przeprowadzonego na zlecenie Visa.

Większość (69 proc.) Polaków - respodentów badania zrealizowanego na zlecenie Visa przez agencję Populus w czerwcu i lipcu br. korzystała już z płatności cyfrowych – portfeli elektronicznych, usług umożliwiających zapisanie danych karty w sklepie internetowym czy płatności mobilnych. Z 63 proc.  w 2016 r. do 59 proc. w br. spadł odsetek badanych, dla których barierą w dokonywaniu płatności cyfrowych jest obawa o ich bezpieczeństwo. Zarazem wzrasta wśród konsumentów poczucie, że płatności cyfrowe są wygodniejsze – uważa tak obecnie niemal dwie trzecie badanych (62 proc.).

Do takich wyników przyczyniło się m.in. wdrożenie w Polsce Visa Checkout – rozwiązania ułatwiającego płatności online z poziomu dowolnego urządzenia, również mobilnego. Ponadto od 2016 r. kilka polskich banków udostępniło użytkownikom kart Visa możliwość korzystania z mobilnej aplikacji płatniczej Android Pay. Visa Checkout wpływa także na poczucie bezpieczeństwa: w usłudze użytkownik zapisuje swoją kartę tylko raz, podczas rejestracji, a następnie płaci za zakupy w e-sklepach przy pomocy podania loginu i hasła do Visa Checkout. Dane karty nie są udostępniane sklepowi, w którym konsument dokonuje zakupów, a nad bezpieczeństwem transakcji czuwa wielopoziomowy system zabezpieczeń wykorzystujący m.in. usługę 3D-Secure.

Dla bezpieczeństwa mobilnych płatności zbliżeniowych kluczowa jest tokenizacja. Pozwala ona przy przetwarzaniu transakcji na zastąpienie wrażliwych danych karty przez token płatniczy, czyli specjalny identyfikator złożony z ciągu cyfr. Ponad połowa badanych (55%) stwierdziła, że szyfrowanie danych dałoby im poczucie bezpieczeństwa.

"Wdrażana w Polsce na szeroką skalę tokenizacja Visa oraz udostępnienie usługi Visa Checkout zwiększa bezpieczeństwo płatności – niezależnie od tego, czy mówimy o płaceniu zbliżeniowo za pomocą smartfona, czy dokonywaniu zakupów online” – komentuje Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.

Badanie Digital Payments Study zostało zrealizowane na zlecenie Visa przez agencję Populus w okresie czerwiec-lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach: Austrii, Belgii, Bułgarii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraelu, Niemczech, Norwegii, Polsce, Portugalii, Słowacji, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Liczebność próby: 42 308 konsumentów, średnio ok. 2 tys. na kraj.

Paweł Piasecki 29 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.