Wielkie zakupy Posatu

Grupa Polsat przejęła za 103 mln zł kanały telewizyjne ZPR Media. Jednocześnie Cyfrowy Polsat złożył zlecenia nabycia pakietu ok. 32 proc. akcji Netii.

Na zdjęciu Tobias Solorz, prezes Polkomtela i Cyfrowego Polsatu
Na zdjęciu Tobias Solorz, prezes Polkomtela i Cyfrowego Polsatu
Grupa Polsat w wyniku umowy zawartej z Grupą ZPR Media nabyła 100 proc. udziałów w spółkach posiadających kanały Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV oraz 34 proc. udziałów w spółce będącej właścicielem stacji Fokus TV i Nowa TV. Jednocześnie zawarła umowę przedwstępną zakupu kolejnych 15 proc. udziałów w tej spółce w przyszłości. Łączna wartość transakcji to ok. 103 mln zł i zostanie sfinansowana ze środków własnych grupy.

Jak podała grupa Polsat w komunikacie, stacje Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV istotnie wzmacniają ofertę muzyczną telewizji Polsat, a współpraca z kanałami Nowa TV i Fokus TV stanowi atrakcyjne uzupełnienie kompleksowej oferty programowej jej kanałów. Zdaniem nabywcy wszystkie stacje mają ugruntowaną pozycję rynkową oraz solidne wyniki oglądalności – łącznie ok. 3 proc. w grupie komercyjnej w okresie I-X 2017 r.

- Nabycie nowych kanałów oraz nawiązanie współpracy w zakresie rozwijania dwóch kolejnych stacji dostępnych w naziemnej telewizji cyfrowej doskonale wpisują się w strategię naszej Grupy, której celem jest utrzymanie silnej pozycji rynkowej, mierzonej wynikami oglądalności, na ciągle fragmentaryzującym się rynku – mówi Maciej Stec, członek zarządu, Cyfrowy Polsat SA i Telewizja Polsat Sp. z o.o.

Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej spółek ZPR Media SA i Time SA, podkreślił, że na rynku medialnym, zarówno polskim, jak i światowym, nadeszły czasy konsolidacji. - Główny konkurent kanału Fokus TV, którego udało nam się wyprzedzić pod względem oglądalności, czyli Discovery, na rynku globalnym zakupił Scripps Networks Interactive, a co za tym idzie - w Polsce kupił TVN. Kupił także od Agory kanał Metro, rywalizujący z Nową TV na MUX 8 – wylicza Benbenek.

Jednocześnie zaznaczył, że chce, aby dotychczasowe stacje ZPR Media mogły się nadal rozwijać i w obecnych czasach potrzebują wsparcia silnego gracza. - Jako Grupa ZPR Media skupimy się także na produkcji kontentu telewizyjnego w oparciu o synergię z naszymi markami – powiedział Zbigniew Benbenek.

Telewizja Polsat w wyniku umowy zawartej z Grupą ZPR Media nabyła 100 proc. akcji spółki Eska TV SA (nadawca Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV), 100 proc. udziałów spółki Lemon Records Sp. z o.o. (nadawca Polo TV i Vox Music TV) oraz mniejszościowy pakiet 34 proc. udziałów w TV Spektrum Sp. z o.o. (nadawca Fokus TV i Nowa TV). Jednocześnie zawarła umowę przedwstępną zakupu kolejnych 15 proc. udziałów w spółce TV Spektrum w przyszłości.

Jednocześnie pojawiła się informacja o złożeniu przez Cyfrowy Polsat zlecenia nabycia pakietu ok. 32 proc. akcji spółki Netia od dwóch znaczących akcjonariuszy. Cena nabycia została ustalona na łączną kwotę 638,8 mln zł. Spółka zamierza też ogłosić wezwanie w celu osiągnięcia udziału wynoszącego nie więcej niż 66 proc. ogólnej liczby głosów na WZA Netii. Grupa Cyfrowy Polsat, jak zapowiada jej kierownictwo, zrealizuje tym samym kolejną strategiczną inwestycję mającą na celu dalszy rozwój oferty multiplay i wzmocnienie realizacji strategii operatora konwergentnego. – Netia to dla nas cenna infrastruktura, atrakcyjna baza klientów i wejście na całkowicie nowy rynek. To potencjalne połączenie dwóch doskonale uzupełniających się biznesów, naturalny etap rozwoju naszej grupy, możliwość zaproponowania kolejnej usługi obecnym i przyszłym klientom oraz atrakcyjne wzmocnienie pakietu usług zintegrowanych dostępnych dla wszystkich Polaków – komentuje Tobias Solorz, prezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.

Dodał, że Netia idealnie wpisuje się w misję, wizję i cele strategiczne Grupy Cyfrowy Polsat oraz zapewnia jej silne wsparcie w 3 obszarach: cenna Infrastruktura (20 tys. km szkieletowej sieci światłowodowej, miejska infrastruktura światłowodowa w 48 największych polskich miastach, sieć dostępowa docierająca aktualnie do 2,5 mln lokalizacji), atrakcyjna baza klientów (blisko 1 mln klientów segmentu B2C stanowi potencjał do do sprzedaży produktów Grupy Polsat w ramach strategii multiplay, 25 tys. klientów B2B i bezpośredni dostęp do ponad 800 kluczowych budynków biurowych w Polsce) oraz całkowicie nowy rynek (lokalizacja obecnych klientów Netii oraz zasięg jej infrastruktury dostępowej otwiera całkowicie nowy rynek dla Grupy Polsat – duże miasta i aglomeracje miejskie).

 

Piotr Machul 136 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.