Oferta BR TVP 2018: dojrzali konsumenci docenieni

Polityka sprzedaży Biura Reklamy TVP na 2018 r. zakłada wzrost cen od 2 do 8 proc. Inflacja jest jednocyfrowa i różna w zależności od wielkości budżetu.

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej ogłosiło zasady handlowe na 2018 r. Zasady są kontynuacją prowadzonej polityki, ale w ofercie znalazło się kilka nowości. W opinii biura najważniejszą z innowacji jest wprowadzenie nowej grupy sprzedażowej – wszyscy w wieku 16+. Reklamy kupione w tej grupie będą planowane bezpośrednio po zakupie cennikowym i przed grupą wszyscy w wieku 16-59. - TVP jako pierwsza spośród nadawców telewizyjnych zauważyło potencjał zakupowy grupy 49+ - uważa Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP. Podkreśla, że jej biuro jako pierwsze rozszerzyło grupę komercyjną do wieku 59. - Teraz idziemy krok naprzód. Widzimy jednocześnie zmiany w strukturze demograficznej społeczeństwa i rosnącą siłę zakupową 60-latków. Pamiętajmy, że osoby w wieku 18-49 odpowiadają za zakupy w wielkości 278 mld zł rocznie, a osoby w wieku 50+ - 258 mld zł – mówi Czuba.

 

 

Jej zdaniem możliwość zakupu nowej grupy celowej wraz z utrzymaniem grupy 16-59 pozwoli na lepsze dopasowanie kupowanych reklam do profilu konsumenta reklamodawcy – wyjaśnia dyrektor Biura Reklamy TVP.

Ceny w górę

Drugą istotną dla rynku reklamowego zmianą jest rozszerzenie progów budżetowych, w których koszty są publikowane. W 2017 r. TVP publikowało koszty dla tych reklamodawców, których roczne wydatki nie przekraczały 8 mln zł. W 2018 ten próg został podniesiony do 15 mln zł. „Zależy nam na przejrzystości polityki sprzedaży oraz na równym dostępie i równym traktowaniu reklamodawców. Kontynuujemy politykę otwartego publikowania kosztów” – komentuje Biuro Reklamy.

Polityka sprzedaży na 2018 r. zakłada wzrost cen. Inflacja jest jednocyfrowa i różna w zależności od wielkości budżetu. Wzrost cen jest rożny w zależności od anteny i poziomu inwestycji i w publikowanych progach budżetowych jest w przedziale od 2 do 8 proc. - Zarówno gospodarka, jak i rynek reklamowy są w dobrej kondycji – komentuje zmianę cen reklam Ewelina Czuba. – Druga połowa roku w telewizji cechowała się znaczącą przewagą popytu na czas reklamowy nad jego podażą. W związku z tym podwyżka cen była nieunikniona i ma szansę zbalansować popyt z podażą – wyjaśnia.

Sponsoring bez zmian

Telewizja Polska publikuje także zasady sprzedaży w internecie oraz sponsoringu. - Cieszy nas rosnąca popularność serwisu TVP VoD. Ambitnie walczymy o pozycję lidera wideo wśród polskich nadawców – podkreśla dyrektor Biura Reklamy TVP. - Widzimy rosnące zainteresowanie reklamodawców naszym serwisem. Jest to w pewnej mierze pochodna rosnących statystyk oglądalności, choć na komercyjną popularność wpływa mają także inne czynniki. Bardzo wysoka widoczność reklam – viewability, bezpieczne otoczenie reklamowe – brand safety, oraz brak problemów z fikcyjnym ruchem ­– fraud, powoduje, że nasza oferta online cieszy się rekordową popularnością na rynku komercyjnym. Niezmiennie widzimy też rosnący rynkowy popyt na reklamę wideo w sieci – mówi Ewelina Czuba.

Zasadnicze zmiany w zasadach handlowych nie dotyczą sponsoringu. Komercyjnie najważniejszymi wydarzeniami w przyszłorocznej ramówce Telewizji Polskiej – poza tradycyjnymi ramówkami wiosenną i jesienną – będą zimowe igrzyska olimpijskie oraz mistrzostwa świata w piłce nożnej. Nadawca planuje też szereg działań związanych ze stuleciem odzyskania niepodległości przez Polskę.

Oferta handlowa Telewizji Polskiej dostępna jest tu.

 

Piotr Machul 180 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.