Oferta BR TVP 2018: dojrzali konsumenci docenieni
Polityka sprzedaży Biura Reklamy TVP na 2018 r. zakłada wzrost cen od 2 do 8 proc. Inflacja jest jednocyfrowa i różna w zależności od wielkości budżetu.
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej ogłosiło zasady handlowe na 2018 r. Zasady są kontynuacją prowadzonej polityki, ale w ofercie znalazło się kilka nowości. W opinii biura najważniejszą z innowacji jest wprowadzenie nowej grupy sprzedażowej – wszyscy w wieku 16+. Reklamy kupione w tej grupie będą planowane bezpośrednio po zakupie cennikowym i przed grupą wszyscy w wieku 16-59. - TVP jako pierwsza spośród nadawców telewizyjnych zauważyło potencjał zakupowy grupy 49+ - uważa Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP. Podkreśla, że jej biuro jako pierwsze rozszerzyło grupę komercyjną do wieku 59. - Teraz idziemy krok naprzód. Widzimy jednocześnie zmiany w strukturze demograficznej społeczeństwa i rosnącą siłę zakupową 60-latków. Pamiętajmy, że osoby w wieku 18-49 odpowiadają za zakupy w wielkości 278 mld zł rocznie, a osoby w wieku 50+ - 258 mld zł – mówi Czuba.
Jej zdaniem możliwość zakupu nowej grupy celowej wraz z utrzymaniem grupy 16-59 pozwoli na lepsze dopasowanie kupowanych reklam do profilu konsumenta reklamodawcy – wyjaśnia dyrektor Biura Reklamy TVP.
Ceny w górę
Drugą istotną dla rynku reklamowego zmianą jest rozszerzenie progów budżetowych, w których koszty są publikowane. W 2017 r. TVP publikowało koszty dla tych reklamodawców, których roczne wydatki nie przekraczały 8 mln zł. W 2018 ten próg został podniesiony do 15 mln zł. „Zależy nam na przejrzystości polityki sprzedaży oraz na równym dostępie i równym traktowaniu reklamodawców. Kontynuujemy politykę otwartego publikowania kosztów” – komentuje Biuro Reklamy.
Polityka sprzedaży na 2018 r. zakłada wzrost cen. Inflacja jest jednocyfrowa i różna w zależności od wielkości budżetu. Wzrost cen jest rożny w zależności od anteny i poziomu inwestycji i w publikowanych progach budżetowych jest w przedziale od 2 do 8 proc. - Zarówno gospodarka, jak i rynek reklamowy są w dobrej kondycji – komentuje zmianę cen reklam Ewelina Czuba. – Druga połowa roku w telewizji cechowała się znaczącą przewagą popytu na czas reklamowy nad jego podażą. W związku z tym podwyżka cen była nieunikniona i ma szansę zbalansować popyt z podażą – wyjaśnia.
Sponsoring bez zmian
Telewizja Polska publikuje także zasady sprzedaży w internecie oraz sponsoringu. - Cieszy nas rosnąca popularność serwisu TVP VoD. Ambitnie walczymy o pozycję lidera wideo wśród polskich nadawców – podkreśla dyrektor Biura Reklamy TVP. - Widzimy rosnące zainteresowanie reklamodawców naszym serwisem. Jest to w pewnej mierze pochodna rosnących statystyk oglądalności, choć na komercyjną popularność wpływa mają także inne czynniki. Bardzo wysoka widoczność reklam – viewability, bezpieczne otoczenie reklamowe – brand safety, oraz brak problemów z fikcyjnym ruchem – fraud, powoduje, że nasza oferta online cieszy się rekordową popularnością na rynku komercyjnym. Niezmiennie widzimy też rosnący rynkowy popyt na reklamę wideo w sieci – mówi Ewelina Czuba.
Zasadnicze zmiany w zasadach handlowych nie dotyczą sponsoringu. Komercyjnie najważniejszymi wydarzeniami w przyszłorocznej ramówce Telewizji Polskiej – poza tradycyjnymi ramówkami wiosenną i jesienną – będą zimowe igrzyska olimpijskie oraz mistrzostwa świata w piłce nożnej. Nadawca planuje też szereg działań związanych ze stuleciem odzyskania niepodległości przez Polskę.
Oferta handlowa Telewizji Polskiej dostępna jest tu.
Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.