Skargi na markę Zbój Energy Drink w KER [wideo]
Komisja uznała, że rozpowszechnianie reklamy powinno zostać niezwłocznie wstrzymane. Marketer nie widzi problemu.
Przedstawiciele MR Corp nie brali udziału w posiedzeniu, ale złożyli pisemne oświadczenie, w którym czytamy m.in.: "Nie od dziś wiadomo, że kobiety kochają testosteron. Zbój Energy Drink to siła witalna, która dodaje energii i pobudza zmysły. Żyjemy w czasach, w których kobiety mają wolny wybór, są mądre, piękne i przedsiębiorcze, tak samo jak mężczyźni. Żadna z nich nie musi biernie czekać, aż znajdzie ją książę z bajki. To one, kobiety, podejmują decyzję, jak zostało to pokazane w stworzonych na potrzeby reklamy odcinkach "Z życia Zbója"" - pisownia oryginalna.
W przypadku spotu "Tylko to co potrzebne" przedstawiciele MR Corp tak odnoszą się do zarzutów: "Reklama nr 4, która okrzyknięta została seksistowską, jest normalnym przedstawieniem sytuacji z życia wziętej. Kobieta przebywająca na urlopie (drewniany górski domek) schodzi na dół, ponieważ z balkonu spadła jej część garderoby. Ku jej zdziwieniu przed drzwiami czeka, mężczyzna, który wyręczył ją i przyniósł jej tę część garderoby, kobieta jako że była w bliskich relacjach z mężczyzną zaprasza go do środka (wolny wybór kobiet w dobie równouprawnienia) - pisownia oryginalna.
Zespół KER dopatrzył się w reklamie naruszeń norm Kodeksu Etyki Reklamy. Stwierdził, że wykorzystanie kobiecego ciała nie miało związku z reklamowanym produktem i biorąc pod uwag fabułę reklamy, świadczy o przedmiotowym traktowaniu kobiet. Reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i narusza dobre obyczaje. KER podkreślił, że reklama nie mieści się w ramach przyjętych norm etycznych i jej emisja powinna zostać niezwłocznie wstrzymana.
Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.