Nielsen: W 2017 r. Polacy spędzili przed telewizorem mniej czasu niż rok wcześniej

W całym roku największą publiczność miał Polsat. Ta stacja zarobiła też najwięcej na reklamach. Widownia wszystkich kanałów z top 4 spadła.

Według Nielsen Audience Measurement w 2017 r. Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 18 minut i 35 sekund. Rok wcześniej było to 4 godziny, 21 minut i 45 sekund.

W 2017 r. najchętniej wybierane stacje (SHR, grupa 4+) to Polsat z wynikiem 10,91 proc. (przed rokiem 11,45 proc.), TVN z 9,87 proc. (2016: 10,37 proc.) i TVP 1 z 9,59 proc. (2016: 11,10 proc.). W grupie komercyjnej 16-49 liderem był TVN. Kanał ten osiągnął wynik 12,65 proc. Drugi był Polsat (12,37 proc.), a za nim TVP2 (6,74 proc.).

Z badań Nielsena wynika, że największe wpływy z reklam zanotował Polsat (4,35 mld zł), za nim uplasowały się TVN (3,22 mld zł) i TVP2 (1,30 mld zł). Najwięksi telewizyjni reklamodawcy 2017 roku to: Aflofarm (wydatki w TV: 1,41 mld zł), Nestle (666 mln zł) i Polkomtel (630 mln zł).

W ub.r. największą publiczność zgromadził pokazywany w Polsacie 8 października mecz eliminacyjny Polska – Czarnogóra (AMR 8,49 mln widzów, SHR w 4+ to 53 proc.).

Wśród programów informacyjnych w 2017 r. na czele były "Fakty" w głównym kanale TVN (2,83 mln widzów), za nimi "Wiadomości" TVP1 (2,37 mln widzów) i "Wydarzenia" Polsatu (1,96 mln widzów).

Piotr Machul 393 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.