Wavemaker startuje w Polsce
Połączone struktury MEC i Maxusa oficjalnie rozpoczynają działalność na naszym rynku. Debiut poprzedzono badaniem marketerów.
Wavemaker przeprowadził badanie wśród 79 czołowych polskich marketerów, które pokazało, że jednym z najważniejszych wyzwań marketingowych (38,7 proc. wskazań) jest zrozumienie, jak konsument podejmuje decyzje zakupowe, jaka jest jego ścieżka dochodzenia do decyzji zakupowej na korzyść danej marki i jak wpływają na tę decyzję działania marketingowe. – Chcemy jako Wavemaker właśnie z tej perspektywy tworzyć rozwiązania marketingowe dla naszych klientów. Rozumienie ścieżki zakupowej z perspektywy konsumenta pozwala tworzyć rozwiązania łączące różne specjalizacje (media, kontent, dane, technologie) i mające jeden wspólny cel – wpływanie na decyzje zakupowe i generowanie wzrostu biznesów naszych klientów – mówi Izabela Albrychiewicz, która stanęła na czele nowej struktury.
Badanie potrzeb klientów agencji przeprowadzone w Polsce przez Wavemaker pokazało również, że spośród różnego rodzaju agencji marketingowych to właśnie agencje mediowe są postrzegane jako szczególnie ważny dostawca usług marketingowych (w sumie 90,7 proc. dla dwóch najwyższych wskazań skali od 1 do 5 – najwięcej ze wszystkich rodzajów agencji).
Marketerzy zapytani o to, w jakich obszarach przewidują wyraźne zwiększenie swoich inwestycji w najbliższej przyszłości, wymienili na czołowych pozycjach reklamę w mediach digital – 75,9 proc., kontent marketing – 65,8 proc., usługi związane z wykorzystaniem danych (strategie danych, technologia, precyzyjne dotarcie do konsumenta itp.) – 44,3 proc.
Badanie przeprowadzono na próbie 79 marketerów z różnych branż, metodą CAWI, w dniach 11-18.12.2017 r.
Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.