Business Factory: Nowy algorytm Facebooka będzie korzystny dla użytkowników

Narzekać mogą tylko ci, którzy nie wyszli z ery "engagement baiting" - twierdzi partner serwisu społecznościowego.

Agnieszka Chabrzyk, country director polskiego oddziału Business Factory, marketingowego partnera Facebooka, nie podziela opinii, że wprowadzony ostatnio nowy algorytm Facebooka zaszkodzi wydawcom i użytkownikom.  - Zmiana ta jest zdecydowanie korzystna dla użytkowników - mówi Agnieszka Chabrzyk. - To dbałość Facebooka o to, aby otrzymywali oni treści wartościowe, które ich interesują, które są do nich dopasowane i rzeczywiście ich angażują. Oznacza to po pierwsze koniec ery tzw. engagement baiting, czyli wszelkich nachalnych i prymitywnych form zaangażowania użytkowników prowadzonych wciąż powszechnie przez marki (w tym tzw. postów i akcji pod zbieranie "lajków" czy wymuszany "sharing"), które przez gros osób odbierane są jako irytujące i bezwartościowe.

Zdaniem Agnieszki Chabrzyk wiele biznesów na takich działaniach opierała dotychczas swoje strategie w Facebooku. Sztuka polegała na tym, jak wydać najmniej i osiągnąć cele typu: wzrost liczby fanów, liczby polubień i poziomu zaangażowania. - Te cele były "staroświeckie",  bo jako jedyne były do osiągnięcia na platformie przed 2009 r. Potem jednak nastała istotna zmiana, której wielu marketerów jeszcze do dziś nie potrafi zaadaptować do swych strategii marketingowych i mediowych. Mianowicie Facebook stał się pełnoprawną i bardzo silną platformą mediową, a zatem, aby być skutecznym - oprócz świetnej jakości treści, dobranego kontentu i narracji - trzeba po prostu potrafić prowadzić skuteczne działania optymalizowane pod cele biznesowe. Dawno już wiadomo, że polubienia czy sztuczne zaangażowanie nie generują biznesu, bo jak się przyjrzymy osobom, które polubiły profil danej marki, wcale nie oznacza to, że ten produkt czy usługę kupują.

Dyrektor Business Factory uważa, że nowy algorytm zmobilizuje marketerów do przedefiniowania strategii i przede wszystkim nauczenia się prowadzenia skutecznych działań pod budowę marki oraz generowanie sprzedaży w  Facebooku. - Muszą zmienić cele na te brandowe, zasięgowe i przede wszystkim performance’owe. A to wymaga zmiany myślenia, a także wiedzy i doświadczenia. Nikt nie lubi zmian, stąd wiele obaw i kontrowersyjnych opinii. Ale za to świetnie zaplanowane i przeprowadzone działania, których celem jest budowanie zasięgu w precyzyjnie określonej grupie docelowej, częstotliwości dotarcia czy zachęcenie klientów do wykonania działań typu: przejście na stronę, zakup czy odwiedzenie sklepu stacjonarnego, to konkretne biznesowe wyzwania, z którymi teraz już wszyscy zaczną się mierzyć. Do tego wyzwaniem będzie jakościowy kontent. I bardzo dobrze, bo w końcu do użytkowników trafiać będą tylko dobrane do ich potrzeb i zainteresowań reklamy i treści, za co trzeba będzie zapłacić, ale i co przełoży się też na wyższą skuteczność biznesową - konkluduje.

Business Factory jest jednym z 50 oficjalnych partnerów marketingowych Facebooka na świecie. Działa od 8 lat, bazując na własnym narzędziu do zarządzania kampaniami - ROI Hunter.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.