Fuzetea będzie największym europejskim launchem w historii The Coca-Cola Company

Firma zamierza w tym roku zainwestować dwa razy więcej we wsparcie kategorii herbaty niż rok wcześniej. To krok w realizacji strategii "Total Beverage Company".

Nowa marka Fuzetea będzie największym europejskim launchem w historii The Coca-Cola Company. Będzie to też największy launch od czasu wprowadzenia na nasz kontynent marki Coca-Cola Zero - 10 lat temu. Firma zamierza w tym roku zainwestować dwa razy więcej we wsparcie kategorii herbaty niż rok wcześniej.

Fuzetea jest od początku roku wprowadzana jednocześnie aż na 37 rynkach europejskich, jej warianty i formaty opakowań są dostosowane do indywidualnych potrzeb poszczególnych krajów. To nowy sposób w działaniu Coca-Coli, która teraz chce znacznie szybciej wprowadzać produkty na rynek i reagować na potrzeby konsumentów. Jak powiedział podczas konferencji towarzyszącej launchowi Brian Smith, prezydent regionu EMEA w Coca-Coli: - Premier produktów będzie teraz więcej i czas wprowadzenia ich na rynek krótszy. Być może będziemy teraz launche musieli poprzedzić szybszą analizą rynku, co potencjalnie zwiększa ryzyko błędów. Musimy jednak szybciej działać, a w razie potrzeby już po launchu korygować komunikację czy wprowadzać nowe warianty, w zależności od sytuacji rynkowej.

Premiera Fuzetea to krok w realizacji strategii "Total Beverage Company", która zakłada znaczne poszerzenie portfolio, zwłaszcza o napoje o obniżonej kaloryczności.To wynik zmian preferencji konsumentów, zobowiązania firmy do redukcji kaloryczności oraz nowych regulacji w niektórych krajach. W globalnej strategii firmy coraz większy nacisk kładziony jest też na takie nowe kategorie jak smoothies czy produkty mleczne. Launch Fuzetea wpisuje się też w ideę "beverages for life", czyli posiadania w portfolio napojów adresowanych do różnych grup docelowych i różnych okazji konsumpcji, np. różnych pór dnia. Nowy brand adresowany jest przede wszystkim do milenialsów. Brian Smith stwierdził także, że bez znaczących zmian w portfolio Coca-Cola nie będzie w stanie utrzymać tempa wzrostu biznesu, jakie notowała przez ostatnie dekady.

Fuzetea na większości europejskich rynków zastąpi markę Nestea. Z końcem roku zakończyła po 15 latach działalność spółka Beverage Partners Worldwide – joint-venture między Coca-Cola Company i Nestle. Menedżerowie Coca-Coli nazwali podczas launchu Fuzetea współpracę z Nestle "dobrym rozwiązaniem na tamten czas". Jednak teraz ambicje firmy w kategorii herbaty są o wiele większe.

Przypomnijmy, że w Polsce Fuzetea uzyskała mocne wsparcie reklamowe. Za realizację kampanii odpowiadają: MediaCom (planowanie i zakup mediów), McCann Worldgroup (działania ATL), agencja reklamowa Fortis (działania reklamowe BTL), LiquidThread (działania w digitalu) oraz Hill + Knowlton Strategies (działania PR).

Coca-Cola zapowiada jeszcze w tym roku kolejne launche w Europie, ma być to najbardziej intensywny rok pod względem premier w historii firmy.

Tomasz Wygnański 787 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.