Gessler, Urbański, Dowbor - ich programy dały stacjom największe wpływy reklamowe

Programy z pierwszej piątki rankingu zarobiły o blisko 18 proc. więcej niż rok wcześniej.

Dom mediowy MullenLowe MediaHub na podstawie danych Nielsen Audience Measurement (all 16-49) stworzył ranking celebrytów, gwiazd telewizyjnych, których programy przyniosły nadawcom w ub.r. najwięcej przychodów reklamowych (liczonych cennikowo).

Podobnie jak w poprzednich latach w tym rankingu zwyciężyła Magda Gessler – jej "Kuchenne rewolucje" dały TVN-owi 196,7 mln zł wpływów z reklam, o 17 proc. więcej niż w 2016 r. Na drugie miejsce wskoczył Hubert Urbański z reaktywowanym teleturniejem "Milionerzy" (także TVN), który zarobił dla stacji w ub.r. 127 mln zł.

– Dobry wynik liderki rankingu jest m.in. efektem primetime’owej pory powtórek (soboty, 18.00). Odświeżony przez TVN format "Milionerzy" stał się w minionym roku sporym hitem. Na jego korzyść zadziałała pora emisji oraz częstotliwość – od poniedziałku do czwartku o godzinie 20:55. Dzięki temu ma oglądalność na wysokim poziomie –  wśród wszystkich analizowanych przez nas programów ma największą średnią oglądalność spotu – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert ds. TV w MullenLowe MediaHub.

Na trzecim miejscu rankingu uplasowała się Katarzyna Dowbor z programem w Polsacie "Nasz nowy dom" (109,9 mln zł wpływów), a sztandarowy talent show Polsatu "Twoja twarz brzmi znajomo", który firmują Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, Bartek Kasprzykowski, Paweł Królikowski i Maciej Dowbor, zajął czwarte miejsce z przychodami reklamowymi 91,2 mln zł. Pierwszą piątkę zamyka serial kryminalny z Bronisławem Cieślakiem "Malanowski & Partnerzy" (również Polsat), który przyniósł stacji Solorza 86,2 mln zł.

Raport MullenLowe MediaHub pokazuje także, że popularne formaty telewizyjne z roku na rok przynoszą stacjom coraz więcej reklamowych pieniędzy – programy z pierwszej piątki rankingu zarobiły o niemal 18 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z rankingu zniknął "Taniec z gwiazdami" (Polsat), który był na piątej pozycji w 2016 r. z przychodami ponad 66 mln zł. W 2017 r. spadł na pozycję 18. z ponaddwukrotnie niższymi przychodami (30,2 mln zł). Powodem tego spadku była liczba edycji – w 2016 r. widzowie mogli oglądać dwie: wiosenną i jesienną. W 2017 r. Polsat wyprodukował tylko serię wiosenną.

Maciej Burlikowski 977 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.