YouTube zmienia zasady współpracy z twórcami komercyjnymi

Aby możliwa była monetyzacja kanału, musi być on oglądany przez 4 tys. godzin w ciągu ostatnich 12 miesięcy i mieć przynajmniej 1 tys. subskrybentów.

W kwietniu ub.r. YouTube informowało o zmianie, wedle której, aby zarobić pieniądze, konieczne było przekroczenie progu 10 tys. wyświetleń. Jak możemy przeczytać w oficjalnej informacji serwisu, okazało się jednak, że potrzebne jest podwyższenie tych standardów. Od 16 stycznia, aby możliwa była monetyzacja kanału, musi być on oglądany przez 4 tys. godzin w ciągu ostatnich 12 miesięcy i mieć przynajmniej 1 tys. subskrybentów. Po osiągnięciu tych wartości twórca może przystąpić do programu partnerskiego (YPP) i zarabiać.

Ma to pozwolić w identyfikowaniu twórców mających pozytywny wpływ na społeczność i zwiększających przychody z reklam, a także zapobieganiu czerpaniu korzyści finansowych z nieodpowiednich i szkodliwych dla społeczności filmów.

Wskazany przez YouTube pułap został zaktualizowany dla nowych kanałów, a dla tych już istniejących będzie on obowiązywać od 20 lutego. Tego dnia kanały mające mniej niż 1 tys. subskrybentów lub mniej niż 4 tys. obejrzanych godzin nie będą mogły zarabiać w serwisie. Zostaną one zweryfikowane wedle nowych zasad.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.