"Elle" w nowej odsłonie przygotowane na podstawie badań fokusowych

Burda Media prezentuje nowe oblicze magazynu i wdraża nową strategię prezentacji treści online i offline.

Na rynek trafiło nowe wydanie magazynu "Elle" z portfolio Burda Media - w nowej odsłonie przygotowanej pod okiem nowej redaktorki naczelnej Marty Dróżdż. Nowe wydanie zostało przygotowane na podstawie dokładnych badań fokusowych, jakie zrealizował wydawca na polskim rynku. Tytuł obecny jest na 46 rynkach, podobne badania zostały również przeprowadzone za granicą, a zmiany zostały dostosowane do poszczególnych rynków - w zależności od preferencji użytkowniczek i profilu czytelniczego.

Jak wykazały badania, czytelniczki "Elle" to kobiety niezależne, energiczne, które w luksusowych magazynach poszukują wysokiej jakościowo treści, przystępności, elegancji i wysokiej jakości, estetycznych zdjęć (przy czym zdjęcia mody są dla nich nośnikiem treści). Nowa odsłona "Elle" ma również podkreślać indywidualizm, dlatego nowe hasło promujące magazyn to "Moja moda, moje Elle".

Główne hasła, wokół których koncentruje się nowa strategia wydawnicza, to "osobowość", "autentyczność", "przyjemność" i pojęcie "ageless". Średni wiek czytelniczek to 34 lata, a magazyn drukowany utożsamiają z chwilą luksusu, czyli momentem tylko dla siebie. Badania wykazały również, że stałe czytelniczki zapoznają się z 85 proc. treści - kontentu redakcyjnego i reklamowego magazynu. Czytelniczki potrzebują insiderskich, trudno dostępnych treści, innowacyjnych metod pielęgnacji, zwracają uwagę na newsy konsumenckie i sekrety wizażystów. Nie tolerują banałów i ogólników.

Redakcja w związku z potrzebami zgłaszanymi przez czytelniczki zaproponowała też redakcyjną formułę tzw. wcieleniówki - w magazynie będą liczyły się problemy kobiet opowiadane ich głosem. "Elle" stawia też na uniwersalne tematy, brand journalism i współpracę z influencerami, którzy utożsamiani są ze stylistami, wizażystami czy aktorkami młodego pokolenia. 

Badania wykazały, że medium online i prasa pełnią inne funkcje.W magazynie drukowanym czytelniczki poszukują "digitalowego detoksu", poszukują treści uniwersalnych, odsączonych z newsowości, sprawdzonych i popartych ciekawym insightem. "Elle" w wersji drukowanej zanotowało w ubiegłym roku średnią sprzedaż w wysokości 48 366 egzemplarzy, a serwis online - średnio 1,3 mln czytelniczek i użytkowników miesięcznie.

Medium online ma dostarczać wysokiej jakości wideo (4K), co ma przełożyć się na ruch w social mediach. Elle jest zadowolone z ruchu online - w 2017 r. zanotowało 33-proc. wzrost liczby wizyt w porównaniu z rokiem 2016. W 2017 r. strona zanotowała 100 mln odsłon, co ma oznaczać 14-proc. wzrost rok do roku i 68-proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2015.

Po zmianie makiety w trzecim tygodniu stycznia br. "Elle" odnotowało 40-proc. wzrost liczby wizyt w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Na koniec stycznia br. Elle.pl zanotowało milion wizyt. 

Katarzyna Woźniak 590 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.