Folx - nowy operator komórkowy

Cała obsługa w aplikacji komórkowej; kampania launchowa w internecie, kinach i na outdoorze.

Na rynek wchodzi nowy wirtualny operator telefonii komórkowej (tzw. MVNO) o nazwie Folx. Akcjonariuszami Folx są spółki związane z grecką Olimpia Group i islandzkim funduszem Novator, czyli głównymi akcjonariuszami P4, operatora sieci komórkowej Play. Właśnie z sieci nadajników Playa będzie korzystał Folx, z tej firmy wywodzi się także część kadry nowej firmy, choć jak podkreślają zarówno Folx, jak i Play są one niezależnymi spółkami.

Folx będzie się promował hasłem: "Najwygodniejsza sieć komórkowa" - pierwsza sieć, w której wszystko jest w aplikacji. Wszystkie usługi, włączanie i wyłączanie pakietów, obsługę i płatności etc. użytkownicy będą realizowali w aplikacji na smartfonach. Folx nie ma fizycznych punktów sprzedaży. Karty SIM można na razie zamawiać tylko w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Wrocławiu i aglomeracji śląskiej. Dowożą je m.in. kierowcy Ubera i Taxify, jak obiecuje firma, nawet w 15 minut od zamówienia.

Miesięczny "abonament" kosztuje 29,99 zł - w zamian użytkownik może korzystać z nielimitowanych rozmów do wszystkich sieci (także na numery stacjonarne), wiadomości SMS i MMS (bez limitu) oraz pakietu 20 GB na mobilną transmisję danych. Subskrypcję można włączyć i wyłączasz w aplikacji w dowolnej chwili.

Andrzej Popławski, dyrektor marketingu Folx (wcześniej przez osiem lat w Playu), nie ukrywa, że tworząc usługę, wzorowano się na takich firmach jak wspomniany Uber, Spotify czy Netflix, które działają w oparciu o aplikacje. I to ma być właśnie główny wyróżnik nowej marki. Nazwa ma odwoływać się do społeczności, do komunikacji, do relacji. Brand design ma zaś odzwierciedlać cechy produktu i marki - sugestywne i minimalistyczne.

Aby wypromować nową markę i usługę, Folx zaplanował kampanię launchową - głównie w internecie, ale będzie też wykorzystywał outdoor (m.in. citylighty) i spoty w kinach. Strategię marki i branding opracowała agencja Super Super, nad strategią marki i komunikacją pracowała także agencja Albo/albo. Spot wideo zrealizował dom produkcyjny ShootMe. Za obsługę mediową odpowiada agencja SalesTube (Group One), która przygotowała m.in. strategię komunikacji mediowej wokół wejścia usługi na rynek, poprowadzi też stałe aktywności przez cały rok. Będzie odpowiadała za planowanie i zakup mediów oraz pełną optymalizację działań. Współpraca została nawiązana w wyniku zapytania ofertowego i ma mieć charakter długofalowy.

Paweł Lewandowski, członek zarządu Folx, który także wywodzi się z Playa (wcześniej w Orange Polska/Idea), zapowiada, że firma będzie pracowała nad sukcesywnym rozszerzeniem kanałów dystrybucji kart.

Maciej Burlikowski 952 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.