Heineken przypomina legendę Jerzego Dudka

Pierwszy Polak w światowej kampanii marki.

Holenderska grupa browarnicza Heineken, właściciel m.in. Grupy Żywiec, zdecydowała się zatrudnić do reklamy Jerzego Dudka. Były  bramkarz naszej reprezentacji jest pierwszym Polakiem w światowej kampanii marki.

W spocie Heinekena Dudek zamienia bramkarską bluzę na strój rodem z filmów kostiumowych, a zamiast rzutów karnych oglądamy pełen emocji pojedynek, w którym Polak rozprasza swojego rywala w sposób znany z finałowego meczu w Stambule. Jak wyjaśniają autorzy kampanii, w Lidze Mistrzów, podobnie jak w kinie, zdarzają się sceny, które wbijają widzów w fotel i nawet po latach wzbudzają emocje. Tę filmową dramaturgię oglądaliśmy w finale z 2005 r., którego bohaterem został właśnie Jerzy Dudek. W pamiętnej serii rzutów karnych Polak błysnął nie tylko umiejętnościami bramkarskimi, ale też aktorskimi. Efektownym tańcem w bramce, nazwanym potem "Dudek Dance", zmylił aż trzech rywali i zdobył najcenniejsze klubowe trofeum w europejskiej piłce.

– Ten pamiętny mecz najlepiej pokazuje, że wielki futbol ogląda się jak dobre kino akcji. Widzieliśmy tam zaskakujące zwroty, narastające napięcie i Jerzego Dudka w roli bohatera efektownie wygrywającego decydujące starcie. Nowy spot reklamowy Heinekena jest hołdem dla polskiego bramkarza, który tym występem napisał historię europejskiego futbolu – mówi Marcin Drożyński, kierownik ds. marki Heineken w Grupie Żywiec. – Finał z jego udziałem był także wyjątkowym momentem w historii Heinekena, bo właśnie w 2005 r. marka została partnerem rozgrywek Ligi Mistrzów. Dlatego nie ma bohatera, który mógłby lepiej przywołać emocje tego niezwykłego sezonu – dodaje.

Upamiętniając legendę polskiej i światowej piłki, Heineken przygotował też pierwszą w całej historii marki, limitowaną edycję opakowań, poświęconą jednemu bohaterowi. Puszki z wizerunkiem Jerzego Dudka trafią do sklepów w marcu (będą dostępne jedynie na terenie Polski). Ich projekt przygotowała agencja Global Shopper Marketing.

Elementem kampanii pod hasłem „Poczuj legendarne emocje” będzie także najdłuższa w historii marki loteria konsumencka. Heineken będzie mówił o piłce od dziś aż do końca czerwca, czyli miesiąc dłużej niż zazwyczaj. W codziennych losowaniach będzie można wygrać: wyjazdy na mecze Ligi Mistrzów i Superpucharu Europy, Playstation 4 Pro z zestawem VR oraz 30 piłek z autografem Jerzego Dudka. Aby wziąć udział w loterii, należy kupić piwo Heineken, wejść na stronę Heineken.com.pl i wpisać kod spod kapsla lub zawleczki.

Spot z udziałem Jerzego Dudka przygotowała agencja Publicis Italy, a wyreżyserował go Fredrik Bond. Za produkcję odpowiada Sonny London, a za postprodukcję MPC London. Komunikację w digital i social mediach prowadzi Agencja 2012. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Starcom.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.