Pekao zapowiada większą aktywność reklamową

Rynek ma odczuć różnicę.

Pekao SA, drugi największy bank w kraju, który od grudnia ub.r. prowadzi ofensywę marketingowo-produktową, zapowiada, że to nie jest krótkotrwały zryw. Bank zamierza być aktywny reklamowo bardziej niż w ubiegłych latach. 
 
Od 1999 r. głównym akcjonariuszem banku Pekao SA, drugiego po PKO BP największego banku w kraju (ponad 180 mld zł aktywów), była włoska grupa UniCredit. Trudna sytuacja finansowa zmusiła ją do spieniężenia części aktywów. Pod koniec 2016 r. 20 proc. akcji Pekao za 6,5 mld zł kupiła Grupa PZU, kontrolowana przez Skarb Państwa, a 12,8 proc. – za 4,1 mld zł – państwowa spółka Polski Fundusz Rozwoju (PFR). Zmienił się zarząd (bankiem kieruje Michał Krupiński, były prezes PZU) i m.in. menedżerowie odpowiedzialni za marketing.
 
Jesienią ub.r. bank zaprezentował nową strategię, zakładającą bardziej aktywną walkę na rynku, a w połowie grudnia rozpoczął największą od kilku lat kampanię reklamową pod hasłem "Docenisz różnicę". 
 
Beata Nanasik, dyrektor centrum marketingu, komunikacji i badań w Pekao SA, zapowiada, że ta kampania to nie jednorazowy zryw i że bank zdecydowanie większą niż dotychczas aktywność marketingową i reklamową, zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w kanałach digitalowych, wpisał w strategię rozwoju.
 
Dotychczas, odwrotnie do swojej pozycji rynkowej, bank nie był czołowym reklamodawcą wśród banków. W 2016 r. wydał w mediach 23 mln zł, a w ub.r. zwiększył nakłady do 36 mln zł (dane cennikowe; źródło: Kantar Media). Zdecydowanie mniejsze od niego banki wydawały wielokrotnie więcej. Choćby Alior Bank (69 mld zł aktywów), także kontrolowany przez PZU, w ub.r. wydał na reklamy 77 mln zł, o 15 proc. więcej niż w 2016 r.
 
Efektem tej ofensywy Pekao ma być przyspieszenie tempa wzrostu – w ubiegłym miesiącu Marek Tomczuk, wiceprezes nadzorujący w Pekao SA bankowość detaliczną, zapowiadał, że bank chce pozyskiwać co najmniej 400 tys. nowych klientów rocznie. Byłby to skokowy wzrost. Obecnie bank prowadzi ok. 3,85 mln rachunków osobistych dla klientów indywidualnych i w ciągu trzech ostatnich lat przybyło mu ich niecałe 360 tys. (źródło: PRNews). 
 
Agencją kreatywną Pekao jest McCann Worldgroup, a planowaniem i zakupem mediów zajmują się dla niego domy mediowe MediaCom Warszawa i Sales & More (online).

Maciej Burlikowski 916 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.