Netia chce wyraźnie wzmocnić markę

Po dwóch latach telekom powraca do większej aktywności reklamowej.

Netia rozpoczyna telewizyjno-internetową kampanię promującą jej ofertę internetu oraz telewizji. Podstawowy pakiet (57 kanałów TV i internet z szybkością 100 Mb/s) oferuje za 49 zł miesięcznie. Pakiety z większą liczbą kanałów i szybszym internetem (nawet do 900 Mb/s) są droższe (59 i 69 zł).

Kampania ma być intensywna – spoty reklamowe będą emitowane w kanałach Grupy Polsat (która chce kupić Netię) przez 7,5 tygodni (do końca kwietnia). Emisje wykupiono na 3300 pkt GRP.

Po dwóch latach przerwy Netia powraca więc do większej aktywności reklamowej. Według wyliczeń Kantar Media (dane cennikowe) w 2016 r. Netia wydała na reklamy w mediach symboliczne 2,4 mln zł, a w ub.r. zwiększyła nakłady do 27 mln zł.

60 proc. swojego budżetu mediowego Netia przeznacza na media tradycyjne (TV, outdoor, radio), a 40 proc. – na internet. Po raz pierwszy na taką skalę telekom będzie się reklamował przy udziale 14 influencerów, którzy razem mają 15 mln subskrybentów.

To wszystko Netia robi, by wzmocnić markę, która jak przyznaje Tomasz Dakowski, członek zarządu i dyrektor generalny ds. B2C, była w ostatnich latach "zaniedbana".

Kreację reklam przygotowała agencja Brasil, w planowaniu i zakupie mediów uczestniczyli: MediaCom Warszawa, Value Media oraz Polsat Media. We współpracę z influencerami zaangażowane były Talent Media oraz Golden Coil.

Jesienią telekom planuje dalszy ciąg działań reklamowych.

Netia ma ok. 1 mln klientów usług telefonicznych, 640 tys. usług internetowych i 190 tys. telewizyjnych. W ub.r. uzyskała 1,44 mld zł przychodów, o 5 proc. mniej niż w 2016 r.

Maciej Burlikowski 920 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.