Energa chce "mówić" prościej

Firma energetyczna chce uprościć komunikację z klientami. Pomogą jej w tym językoznawcy.

Firma energetyczna Energa Obrót podejmuje ogólnopolską inicjatywę upraszczania komunikacji z klientami. Firma przeanalizuje język dokumentów, które trafiają do klientów. W opracowaniu nowych standardów komunikacji pomogą jej językoznawcy z Wrocławia.

– Z powodów historycznych polskie firmy mają problem z przyjaznym językiem komercyjnym. Wiele z nich przechowuje jeszcze w języku DNA urzędów minionej epoki. Inne – zachłysnęły się emocjonalną i patetyczną narracją zachodniego marketingu. Dojrzeliśmy do tego, by tworzyć nowy język firmowy. Prosty, elegancki i przyjazny. Każda firma musi to jednak zrobić na własne konto – wyjaśnia dr Tomasz Piekot z Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego.

Energa Obrót weźmie pod lupę odpowiedzi na reklamacje w najczęściej poruszanych przez klientów tematach. Zespół specjalistów wypracuje nowe standardy komunikacji i wzorce pism. Korzyści mają odczuć przede wszystkim klienci, ale także pracownicy. Prosta komunikacja przyspieszy wymianę informacji i usprawni podejmowanie decyzji.

– Codziennie jesteśmy zalewani porażającą ilością informacji. Nie możemy pozwolić sobie na godziny kontemplacji. Rzeczywistość wymaga od nas natychmiastowych decyzji. Nie chcemy, żeby nasi klienci tracili czas na domysły. Czujemy potrzebę zmiany języka, który stosujemy w naszych pismach. Kluczem zrozumienia jest prosta i przejrzysta komunikacja – mówi Dariusz Chrzanowski, wiceprezes zarządu Energa Obrót.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.