Grupa Żywiec zapowiada bezalkoholową rewolucję

To może być pomysł na zakaz reklam piwa?

Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w kraju, będzie chciała przekonać Polaków do piwa bez alkoholu. W tym celu pod dwiema markami – Heineken (marka holenderskiego koncernu – większościowego akcjonariusza grupy) oraz Warka Radler – wprowadzi warianty 0,0%. Wraz z dostępnym już bezalkoholowym Żywcem będą one od kwietnia promowane w TV.

Aby spopularyzować piwa bezalkoholowe, Grupa Żywiec wymyśliła i wdraża projekt "Strefa Zero". Do 30 tys. sklepów trafią specjalnie wykonane gabloty, stojaki, ekspozytory i półki specjalnie obrandowane. Producent rozda też ok. 2,5 mln piw bezalkoholowych, by – jak mówi Małgorzata Lubelska, członek zarządu i dyr. marketingu Grupy Żywiec – przełamać barierę smaku, by konsumenci sami przekonali się, że piwo bez alkoholu nie smakuje gorzej.

Lubelska jest przekonana o powodzeniu projektu: – Już w zeszłym roku piwo bezalkoholowe było najszybciej rosnącą kategorią na rynku – o prawie 23 proc. Tak jak z Warką udało nam się wykreować nieistniejący wcześniej segment radlerów, tak wierzę, że uda nam się przekonać konsumentów do piw bezalkoholowych. Chcemy diametralnie zmienić ich postrzeganie. To będzie prawdziwa rewolucja!

To odpowiedź na trend popularności piw nisko- i bezalkoholowych, zwłaszcza wśród najmłodszych konsumentów (18-24 lat), tzw. milenialsów. A to grupa, która będzie mieć coraz większe znaczenie, według prognoz za trzy lata będą oni stanowić już 40 proc. wszystkich konsumentów piwa.

To może być też jednak pomysł na ominięcie zakazu reklamy piwa w telewizji przed godziną 23, jaki zamierza wprowadzić rząd. Prawnicy Grupy Żywiec analizują, czy nie zostanie to jednak potraktowane jako celowe omijanie prawa. Na razie browarnicy będą raczej walczyć, by piwo można było reklamować nie od godziny 23, ale np. już od 22 lub 21.

Grupa Żywiec to największy reklamodawca w rodzimej branży piwnej. Gros wydatków reklamowych producentów piwa obecnie trafia do telewizji.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.