TVP miała w 2017 r. o 8,4 proc. mniej wpływów z reklam
Za to z abonamentu RTV nadawca uzyskał o 256 mln zł więcej.
Według szacunków domu mediowego Starcom rynek reklamy telewizyjnej w Polsce urósł w ub.r. o 1,3 proc. - do 4,142 mld zł netto.
Z abonamentu radiowo-telewizyjnego TVP uzyskała natomiast w ub.r. 622 mln zł, aż o 256 mln zł więcej (+70 proc.) niż w 2016 r. To efekt decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) o wypłacie TVP i Polskiemu Radiu rekompensat z tytułu "utraconych w latach 2010-2017 wpływów z opłat abonamentowych z tytułu zwolnień". KRRiT postanowiła przekazać TVP 266 mln zł za ub.r. i 593 mln zł w tym roku. Na 2018 r. KRRiT zaplanowała, że TVP otrzyma z abonamentu do 352 mln zł, czyli łącznie będzie to aż 945 mln zł.
W sprawozdaniu zarząd TVP wskazuje, że spółka nie może na równi konkurować o budżety reklamowe, gdyż ze względu na brak możliwości przerywania programów reklamami nie jest w stanie zaoferować takiego samego produktu jak stacje komercyjne.
Koszty realizacji misji publicznej w 2017 r. TVP wyceniła na 1,581 mld zł.
TVP podaje, że liczba użytkowników jego serwisu VoD (vod.tvp.pl), który jesienią ub.r. doczekał się nowej odsłony, oscyluje miesięcznie w granicach 2 mln unikatowych użytkowników (real users), całkowita liczba odsłon na nim wzrosła zaś w ub.r. o 29 proc. - do 126 mln (dane: Gemius/PBI).
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.