Rusza badanie polskich fanów e-sportu

Raport ma być rodzajem przewodnika dla marketerów, którzy już zaczęli lub zamierzają kierować swoją komunikację do tej grupy. Wyniki raportu dostępne będą w kwietniu.

Instytut ARC Rynek i Opinia wraz z agencją marketingu gamingowego Gameset rozpoczął realizację prawdopodobnie pierwszego kompleksowego badania polskich fanów sportów elektronicznych „Polski odbiorca e-sportu – zwyczaje, postawy, preferencje”.

E-sport to jedna z najdynamiczniej rozwijających się branż rozrywki na świecie. W Polsce ten rozwój jest równie dynamiczny – mamy jednych z najlepszych graczy, spore osiągnięcia i wielkie imprezy. Wiele marek już wykorzystuje potencjał tego rynku, wiele jeszcze nie, gdyż jest on na razie dużą niewiadomą, zwłaszcza w kontekście odbiorców tego rodzaj rozgrywek.

Raport ARC Rynek i Opinia, przygotowywany we współpracy z agencją Gameset, ma zawierać wiele informacji dla firm, które planują marketingowo zaangażować się w e-sport. Dodatkową wartością mają być komentarze czołowych przedstawicieli branży e-sportowej, którzy występują w roli doradców: ESL Polska –  organizator imprez, lokalny oddział firmy e-sportowej na świecie, Pride – jedna z organizacji
e-sportowych w Polsce, z sukcesami zagranicznymi oraz Maciej "sawik" Sawicki – ekspert z ponad 10-letnim doświadczeniem, promotor e-sportu, komentator i organizator konferencji branżowych.

Z raportu będzie można się dowiedzieć:

  • Kim jest polski kibic e-sportu i czy e-sport jest ważną częścią jego czasu wolnego?
  • Gdzie, w jakich sytuacjach, na jakich platformach i urządzeniach fani oglądają
    e-sport?
  • Jakie są jego/jej miesięczne wydatki na różne grupy produktów i usług oraz na
    gaming?
  • Skąd czerpie informacje na temat e-sportu, czy bierze udział w e-sportowych eventach
    stacjonarnych?
  • Jakie są jego/jej ulubione gry i typy gier i komu kibicuje?
  • Czy i jakie marki sponsorów zauważa i czy akceptuje zarówno marki endemiczne jak i
    nieendemiczne jako sponsorów? Jakie marki jego/jej zdaniem najbardziej pasują do
    e-sportu?

- Celem realizacji naszego badania jest stworzenie rzetelnego portretu polskiego kibica e-sportu, bez stereotypowego założenia, według którego jest to najprawdopodobniej młody mężczyzna. Szeroko zakrojone badanie, które przeprowadzamy zarówno wśród entuzjastów e-sportu jak i kibiców okazjonalnych pozwoli nam nakreślić obraz, który marketerzy z powodzeniem będą mogli stosować planując swoje działania w tym obszarze. Z naszych i naszego partnera merytorycznego obserwacji wynika, że coraz więcej firm jest zainteresowanych dotarciem do tej grupy odbiorców, jednak jest to rynek na tyle niezbadany, że marki muszą niejako poruszać się po omacku lub korzystać z opracowań realizowanych na świecie. Mam nadzieje, że nasz raport okaże się bardzo przydatnym narzędziem –
komentuje Piotr Czyżewski, dyrektor ds. rozwoju w ARC Rynek i Opinia.

- Cieszymy się, że bierzemy udział w tworzeniu raportu, który jest bezprecedensowy na polskim rynku. Solidne kompetencje badawcze połączone z insiderską wiedzą e-sportową pozwolą odpowiedzieć na najbardziej istotne pytania dotyczące polskiego e-sportu. Do tej pory na polskim rynku brakowało wiarygodnych danych, na których można opierać decyzje biznesowe. Jeśli podmioty esportowe nie będą w stanie dostarczyć argumentów sponsorom, to mogą się oni nie zdecydować na inwestycje. Badanie ma pomóc polskiej branży e-sportowej w dalszej profesjonalizacji, dlatego bardzo cenny będzie wkład doradców badania, czyli ESL Polska, Pride i Macieja "sawika" Sawickiego, które są ważnymi głosami
na lokalnym rynku. – dodaje Piotr Bombol, strategy director & partner w Gameset.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.