Joanna Pawlak prezesem spółki Wirtualna Polska Media

Adam Plona awansuje na stanowisko prezesa Domodi.

Zmiany w strukturze Wirtualnej Polski. Joanna Pawlak, dotychczasowa wiceprezes Wirtualnej Polski, awansuje na prezesa spółki Wirtualna Polska Media, zastępując Jacka Świderskiego, który skupi się na zarządzaniu holdingiem.

– Po czterech latach czas na zakończenie unii personalnej jaka obowiązywała pomiędzy WP Holding SA, a WP Media SA przekazuję mediowe stery Joannie Pawlak. Zespół zarządzający WPH będzie się teraz skupiał na celach holdingowych i równomiernie wspierał wszystkie spółki należące do holdingu w ich operacyjnych celach – mówi Świderski.

Joanna Pawlak pełniła funkcję wiceprezesa Wirtualnej Polski ds. sprzedaży i marketingu. Od ponad 20 lat jest związana z rynkiem reklamy, a swoją karierę zawodową rozpoczęła w McCann Erickson. Pracowała w Biurze Reklamy TVP jako kierownik marketingu. W TV Puls kierowała departamentem sprzedaży i marketingu. Zdobywała również doświadczanie zawodowe w firmie badawczej Gemius, w której zajmowała się komunikacją marketingową. Do WP dołączyła w 2004 roku. Jako dyrektor pionu marketingu i sprzedaży odpowiadała za strategię sprzedażową i marketingową spółki.

Strategicznym celem Wirtualnej Polski jest osiągnięcie 65 proc. zysku EBITDA z rynku e-commerce w ciągu najbliższych trzech lat. 15 marca br. Grupa WP za ponad 85 mln zł kupiła kolejne 35 proc. udziałów w spółce Domodi. To trzy marketplace’y w kategorii moda oraz dom i wnętrze: Domodi.pl i Allani.pl oraz Homebook.pl. Na jej prezesa awansował Adam Plona, dotychczasowy wiceprezes Wirtualnej Polski odpowiedzialny za rozwój produktów mediowych. w Grupie WP pracuje od 2014 roku, z branżą internetową związany jest od 12 lat. Wcześniej, jako dyrektor ds. rozwoju w NextWeb Ventures współtworzył strategię i odpowiadał za rozwój takich produktów jak naTemat.pl, grupa abcZdrowie czy grupa Blomedia. Zajmował też kierownicze stanowiska w Axel Springer, Agorze i Polskapresse.

Grupa WP jest właścicielem portalu horyzontalnego, Wirtualnej Polski. Prowadzi również serwis odpowiadający na potrzeby informacyjne i rozrywkowe młodych internautów – O2 oraz specjalistyczne serwisy tematyczne. W branży e-commerce działa od 2014 roku w zakresie turystyki (Wakacje.pl, Nocowanie.pl, eHoliday), mody (Domodi, Allani), urządzania wnętrz (Homebook), usług finansowych (Totalmoney.pl, Finansowysupermarket.pl) oraz zdrowia (abcZdrowie.pl).

Maciej Burlikowski 896 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.