Huawei liderem rynku smartfonów w Polsce

Chińska marka w końcu przegoniła Samsunga.

W ostatnim tygodniu marca br. udział ilościowy marki Huawei w rynku smartfonów w Polsce wyniósł 33,1 proc. (wg szacunków GfK Polonia), o 4 pkt proc. więcej niż zanotował koreański Samsung.

W ujęciu miesięcznym udział Huawei wyniósł w marcu 30,0 proc., co oznacza wzrost o ponad 8 pkt proc. w ciągu roku (21,3 proc. w marcu 2017 r.). Samsung w tym samym czasie także urósł, ale dużo skromniej – z 29,9 do 32,3 proc. Trzeci na rynku LG Electronics także urósł – z 6,9 do 7,8 proc.

– W ujęciu miesięcznym jesteśmy już tylko o krok od przejęcia pozycji lidera. Mówię to z przekonaniem, bo wyniki przedsprzedaży smartfonów z najnowszej serii P20 przerosły nasze oczekiwania. Trend widoczny w marcowych danych tygodniowych daje nam pewność, że osiągnęliśmy cel, który sobie stawialiśmy – być numerem jeden w Polsce. W ciągu trzech ostatnich lat urośliśmy z 8 do 30 proc. – wskazuje Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.

Niedawno ruszyła duża kampania reklamowa Huawei z Robertem Lewandowskim i Gal Gadot – globalną ambasadorką marki.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.