W ciągu dwóch lat LOT zwiększył liczbę pasażerów o ponad 50 proc.

W ub.r. przewiózł na pokładach swoich samolotów 8,4 mln pasażerów, o 24 proc. więcej niż w 2016 r.

Polskie Linie Lotnicze LOT przewiozły w ub.r. na pokładach swoich samolotów 8,48 mln pasażerów, o 24 proc. (+1,6 mln) więcej niż w 2016 r. W ciągu dwóch lat naszemu narodowemu przewoźnikowi lotniczemu udało się zwiększyć liczbę pasażerów o ponad 50 proc. (z 5,5 mln pasażerów w 2015 r.).

Nie wystarczyło to jednak, by zmniejszyć dystans do irlandzkiego Ryanaira, który nadal pozostaje największą linią lotniczą operującą w naszym kraju – w ub.r. przewiózł 10,99 mln pasażerów, o 18 proc. (+1,6 mln) więcej niż w 2016 r.

O 16 proc. (do 7,67 mln) zwiększył w ub.r. liczbę pasażerów z i do Polski węgierski WizzAir, trzecia pod względem wielkości linia lotnicza w naszym kraju.

Tych trzech przewoźników odpowiada za 75 proc. całego ruchu pasażerskiego w Polsce. Według wyliczeń Urzędu Lotnictwa Cywilnego w ub.r. z i do kraju na pokładach samolotów podróżowało blisko 40 mln pasażerów, o 18 proc. więcej niż w 2016 r.

Niemiecka Lufthansa przewiozła w ub.r. z i do Polski 2 mln pasażerów, właściwie tyle samo, ile w 2016 r. Pierwszą piątkę lotniczych przewoźników zamykają: EasyJet (blisko 874 tys. pasażerów, wzrost o 27 proc.) i Norwegian (765 tys., spadek o 5 proc.).

W 2017 r. PLL LOT wypracował 283 mln zł zysku EBITDA, o blisko 100 mln zł więcej niż w 2016 r. (183,5 mln zł). W 2015 r. linia zanotowała 46,5 mln zł straty na działalności operacyjnej. Zysk netto w ub.r. wyniósł ok. 300 mln zł. W ciągu dwóch lat LOT otworzył ponad 40 nowych połączeń, w tym dalekodystansowych.

Jesienią ub.r. LOT przeprowadził największą od pięciu lat kampanię reklamową. Dla linii pracują reklamowo m.in.: Grey Group Poland i FullSix Media (Havas Media Group).

Maciej Burlikowski 896 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.