Kobiety w Reklamie dla Centrum Praw Kobiet

Projekt #JESTEMZNIĄ wspierają charytatywnie ambasadorzy, m.in. Max Cegielski, Artur Barciś, Maciej Nowak, Krzysztof Materna i Vienio.

Kampania #JESTEMZNIĄ realizowana przez Kobiety w Reklamie na rzecz fundacji Centrum Praw Kobiet  to gest solidarności mężczyzn z kobietami. To podkreślenie, że odpowiedzialność za równouprawnienie i poszanowanie praw kobiety jest wspólna – bez względu na płeć, wiek czy pełnione role społeczne. Akcja ma zbierać fundusze na cele statutowej fundacji Centrum Praw Kobiet, poprzez przekazywanie 1 proc. podatku oraz darowizn. Projekt #JESTEMZNIĄ wspierają charytatywnie ambasadorzy, m.in. Max Cegielski, Artur Barciś, Maciej Nowak, Krzysztof Materna i Vienio.

Za narracją kampanii stoją dane statystyczne, które wyraźnie pokazują, że kobiety doświadczają przemocy i dyskryminacji głównie ze strony mężczyzn. Akcja wzywa do podzielenia się swoją motywacją, która może być różna, ale ma jeden cel - wspierać i wzmacniać kobiety oraz organizację, która stoi na straży ich praw i pomaga tym, które doświadczają różnie rozumianej krzywdy.

Do współpracy zaproszono ambasadorów znanych szerokiej opinii publicznej z telewizji, radia i gazet. W ten sposób organizatorki akcji chcą pokazać, że prawdziwych mężczyzn charakteryzuje nie siła mięśni, ale przede wszystkim świadome wspieranie kobiet i podejmowanie działań na rzecz ich praw. Mogą to być drobne codzienne gesty solidarności, dbanie o równościowe i partnerskie relacje z kobietami, przeciwstawianie się męskiej przemocy wobec kobiet, jak również udział w takich akcjach jak #JESTEMZNIĄ.

Za strategię komunikacji, kreację reklam i realizację kampanii odpowiadają członkinie nieformalnej grupy Kobiety w Reklamie.

  • Urszula Czerniawska (Bridgestone) i Małgorzata Michalak (Netsprint Group) - strategia, media i PR
  • Agata Tomaszewska (VML) i Marta Frączek (Saatchi&Saatchi) - kreacja
  • Agnieszka Nowak - Dadas (McCann Worldgroup) - grafiki
  • Iwona Bielecka (Papaya Films) - reżyserka spotu
  • Małgorzata Klima (Klima Media) - producentka
  • Wsparcie: Romka Michalska, Aleksandra Krajewska, Aleksandra Michalak oraz Edyta Kotowicz.

Kobiety w Reklamie to nieformalna grupa robocza, która jest platformą wymiany zawodowych doświadczeń, inspiracji i idei dla kobiet działających w świecie mediów i reklamy. Grupę tworzą reprezentantki polskiej branży reklamowej - agencji reklamowych, domów mediowych, firm
technologicznych, reklamodawców oraz wydawców. Ich umiejętności zostały wykorzystane w celu przygotowania i realizacji kampanii, która obejmie m.in. działania w internecie, prasie, radiu, kampanię w social media i współpracę z influencerami.

 

Katarzyna Kacprzak 242 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.