Beko bada nawyki żywieniowe dzieci

16 kwietnia wystartowała polska odsłona kampanii "Jedz jak mistrz", stworzona we współpracy z klubem FC Barcelona. Z tej okazji firma Beko zaprezentowała wyniki badania, dotyczącego żywienia dzieci.

Kampania #jedzjakmistrz (ang. Eat Like A Pro) ma dostarczyć rodzicom wsparcia w zakresie zdrowego żywienia dzieci, a najmłodszych przekonać do tego, że warto jeść to, co ich mistrzowie. Zawodnicy najsłynniejszego na świecie klubu piłkarskiego to wszak idole nie tylko chłopców, ale też dziewczynek.

– Dieta dziecka, podobnie jak dieta piłkarza, powinna być bardzo zrównoważona. Sportowcom potrzebna jest do tego, by osiągali jak najlepsze wyniki, a dzieciom – aby prawidłowo się rozwijały – mówi Agnieszka Mielczarek, coach zdrowia i jedna z ambasadorek kampanii #jedzjakmistrz w Polsce.

 

- Widzimy głęboki sens w zainicjowanej przez nas kampanii – mówi Michał Grzeliński, Beko Marketing Director East Europe. – Dajemy wiedzę ekspercką ze strony dietetyków FC Barcelony, inspirujemy poprzez zawodników klubu i wreszcie pokazujemy, jak ułatwić sobie przygotowanie zdrowych posiłków. Jesteśmy przekonani, że połączenie tych trzech składowych przyniesie pożądane rezultaty. Naszą akcję kierujemy nie tylko do rodziców, ale również do najmłodszych.

Akcja skierowana jest przede wszystkim do rodziców dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. Specjalnie dla nich dietetycy FC Barcelony opracowali kilkadziesiąt urozmaiconych przepisów. To propozycje na wszystkie posiłki w ciągu dnia, łatwe do przygotowania, podane w atrakcyjnej formie. Beko podpowiada z kolei, jakie funkcje i technologie sprzętów AGD pomogą je przyrządzić.

Z przeprowadzonego w Polsce na zlecenie Beko badania wynika, że ponad 3/4 matek nie ma wsparcia ze strony ekspertów (lekarzy, dietetyków, nauczycieli czy instytucji) w zakresie zdrowego odżywiania dzieci. Aż 73 procent z nich wiedzę na ten temat czerpie z internetu. Innymi najczęściej wymienianymi źródłami są media społecznościowe (35 procent), poradniki (33 procent) oraz inni rodzice (27 procent). Tylko 1 na 10 matek ma wsparcie lekarza rodzinnego, a na pomoc ze strony innych specjalistów może liczyć jeszcze mniejszy odsetek.

 

Więcej informacji o kampanii Beko #jedzjakmistrz można znaleźć na stronie internetowej: www.beko.pl/jedzjakmistrz

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.