TVP uruchamia własny serwis SVoD

W ten sposób TVP chce promować płacenie abonamentu RTV, ale będzie też dostęp płatny - za 9,99 zł na miesiąc.

Telewizja Polska SA (TVP) uruchamia własny płatny serwis z treściami wideo na żądanie (SVoD). W praktyce będzie to tzw. strefa abonenta ("strefa ABO") istniejącego już serwisu TVP VoD. Nadawca będzie tam umieszczał m.in. przedpremierowe odcinki nadawanych przez siebie seriali, takich jak np.: "Korona królów", "Leśniczówka", "Wojenne dziewczyny", "Ojciec Mateusz" czy "M jak miłość". Oprócz tego jako treści premium znajdą się tam polskie i zagraniczne filmy fabularne, zagraniczne seriale, filmy dokumentalne oraz filmy i seriale dla dzieci.

Dla osób opłacających obowiązkowy ustawowo abonament radiowo-telewizyjny (i ustawowo z niego zwolnionych) dostęp będzie bezpłatny. Będzie można także wykupić do niego dostęp za 9,99 zł miesięcznie.

Według Macieja Staneckiego, członka zarządu TVP, nie ma to być konkurencja dla serwisów takich jak Netflix, Showmax – TVP stawia bowiem na pozyskiwanie filmów i seriali przede wszystkim od innych europejskich nadawców publicznych. Na początek zawarła trzyletnią umowę z brytyjską BBC (przewiduje ona opłatę typu "flat fee" – bez względu na sposób wykorzystania biblioteki przez TVP). W dalszej kolejności TVP liczy na podobne umowy z nadawcą francuskim i hiszpańskim.

TVP zakłada, że w ciągu miesiąca będzie pozyskiwać ok. 100 tys. abonentów tego serwisu (strefy ABO). Wszyscy chętni mogą bezpłatnie testować serwis przez 14 dni.  

Maciej Burlikowski 1017 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.