BBDO New York Agencją Roku na Webby Awards

Zwycięzców 22. edycji nagród Webby ogłoszono wczoraj w Nowym Jorku.

International Academy of Digital Arts & Sciences (IADAS) przyznała też po raz pierwszy tytuł Firmy Medialnej Roku, który otrzymał National Geographic.

Agencja BBDO New York zdobyła łącznie 8 Webby oraz nagród publiczności (People's Voice) w różnych kategoriach, w tym za projekty M&M's & Friends i P&G – The Talk. Wyprzedziła McCann New York (6 nagród), Jung von Matt AG (5 nagród) i R/GA (2 nagrody.)

Nagrody Webby przyznawane są od 1996 r. w następujących głównych kategoriach: osiągnięcia specjalne, web, film i wideo online, reklama, media i PR, strony i aplikacje mobilne, social, podcasty i digital audio, gry. W każdej z kategorii jest kilkadziesiąt podkategorii. W tym roku wpłynęło 13 tys. zgłoszeń ze Stanów Zjednoczonych i 70 z innych krajów. Członkami Akademii przyznającej nagrody są m.in.: Levi Slavin (Colenso BBDO), Susan Credle (FCB), Attica Alexis Jaques (Under Armour), Winston Binch (Deutsch), Colleen DeCourcy (Wieden+Kennedy) i Andy Goldberg (GE). W głosowaniu internautów przyznających nagrody Webby People's Voice oddano w br. 3 mln głosów z 240 krajów.

W gronie sponsorów i partnerów Webby są m.in. YouTube, HBO, EY (Ernst & Young) i The Hollywood Reporter.

Paweł Piasecki 87 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.