Zakaz handlu w niedziele napędza obrót e-sklepów

Obowiązujący od 1 marca 2018 r. zakaz handlu w wybrane niedziele zintensyfikował ruch i sprzedaż internetową w te dni.

Według danych z raportu Traffic Trends, 62 proc. e-sklepów zanotowało wzrost ruchu, natomiast 55,5 proc. skok sprzedaży. Raport "Sprzedaż internetowa w niedziele bez handlu” powstał na podstawie badania, które zostało przeprowadzone na bazie 382 polskich sklepów internetowych w okresie od 19 lutego do 18 marca br.

W 2018 r. 39 niedziel będzie wolnych od handlu. Rok później sprzedaż będzie możliwa jedynie w każdą ostatnią niedzielę miesiąca, natomiast w 2020 r. – w 7 niedziel, które będą powiązane z wyprzedażami. Polskie przepisy prawa dotyczące możliwości handlu mogą być szansą dla sklepów internetowych na zagarnięcie części rynku. 

Zdaniem Roberta Paszkiewicza, dyrektora sprzedaży w OVH Polska, ograniczenie niedzielnego handlu z punktu widzenia właściciela e-sklepu znakomicie sprzyja zwiększeniu obrotów, porównywalnie z okazjami typu Black Friday. - Polski e-commerce z roku na rok cieszy się rosnącą popularnością. Według prognoz wartość tego rynku ma sięgnąć w 2020 r. nawet 70 mld zł. Wraz z decyzją ustawodawcy, branża zyskała potężny impuls, czemu będziemy – jako dostawca infrastruktury m.in. dla e-commerce – bacznie się przyglądać- zapowiada.

Podkreśla, że chcąc skonsumować potencjał „zamkniętych niedziel”, e-sklepy organizują specjalne promocje, kusząc darmową wysyłką lub rabatem. Jako że akcje są ograniczone w czasie, a ich celem jest obsłużenie możliwie największej liczby klientów, kluczowym warunkiem jest elastyczna infrastruktura hostująca sklep online.

Pełna wersja tekstu na Handelextra.pl

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.