MoviePass cieszy konsumentów, ale nie inwestorów

Usługa kosztująca 9,95 dol. miesięcznie pozwala na codzienne wizyty w kinie. Ma w Stanach Zjednoczonych ponad 2,7 mln abonentów.

Przejmując w sierpniu ub.r. kontrolę nad MoviePass firma Helios & Matheson Analytics Inc. radykalnie obniżyła cenę usługi z 99 dol. do 9,95 dol. Pozwoliło to w ciągu miesiąca zwiększyć liczbę abonentów z poniżej 20 tys. do 400 tys., a na początku lutego br. osiągnięto poziom 2 mln użytkowników. Nic dziwnego, skoro bilet kinowy w Stanach Zjednoczonych kosztuje przeciętnie - według organizacji branżowej - 9,16 dol. (znacznie więcej w dużych miastach).

MoviePass płaci operatorom kinowym pełną cenę za każdy bilet zamawiany przez abonentów. Właściciel usługi chciał zarabiać na sprzedaży reklam (np. w mailingach), liczył też na wynegocjowanie udziałów we wpływach z biletów, co powiodło się tylko z niektórymi mniejszymi sieciami kinowymi.

Inwestorzy mający nadzieję, że MoviePass będzie nowym Netfliksem, przeżywają teraz bolesne rozczarowanie. W pierwszym kwartale br. MoviePass przyniosła stratę 98,3 mln dol. przy 48,6 mln dol. przychodów. Po ogłoszeniu raportu rocznego w kwietniu br. analitycy wyrażali wątpliwości co do szans firmy na utrzymanie się na rynku. Kurs akcji Helios & Matheson spadł o 93 proc. od końca stycznia br., a 68 proc. od 7 maja br. 

Paweł Piasecki 66 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.